Snježana Premuš

koreografinja, plesalka, performerka, pedagoginja

Snježana Premuš (foto: Marcandrea)

Snježana Premuš (foto: Marcandrea)

Snježana Premuš (1973, Maribor) je začela plesati v Plesni Izbi Maribor. Po letu 1998, ko je magistrirala na London Contemporary Dance School (LCDS), je svoje plesne in koreografske izkušnje in znanje poglabljala v različnih mednarodnih koreografskih in improvizacijskih projektih v Glasgowu, Parizu, Dunaju, Berlinu, Pamplona, Atenah in Ljubljani (On the Edge Festival Pariz, Dancweb štipendija, Dunaj, Štipendija Tanzfabrik Berlin…). Leta 2012 je zaključila specializiran študij v Body mind centering v Berlinu in pridobila certifikat za poučevanje EAY (embodied anatomy and yoga).
Kot avtorica se osredotoča na telo in problematiko telesne prezence. Telesa ne dojema zgolj kot “body image” ali kot mehanizem, zato je telesnost v njenih predstavah opisana s pridevniki: “sonična manifestacija telesnega razcepa” (Rok Vevar, Ozvočeno telo); “predstava metatelesnih, metafizioloških pokrajin bodisi komičnih, fantazijskih ali pa metafizičnih podob” (Katja Praznik, Move As).
V svojem dolgoletnem delovanju je sodelovala s številnimi mednarodnimi skupinami, producenti in festivali (Robin Howard Theatre London, Theater am Halleschen Ufer Berlin, Festival Exodos, EN KNAP, Betontanz, Flota, PTL, Tjedan suvremenog plesa Zagreb, Isadora and Raymond Research Centre Atene…).
Leta 2009 se je z Andrejo Rauch Podrzavnik in Gregorjem Kamnikarjem ustanovila zavod Federacija, ki je postal baza za njeno delovanje. Kot samostojna avtorica in kot članica kolektiva Federacija se ukvarja z družbeno orientiranimi projekti in z delom z mladimi in ranljivimi socialnimi skupinami. Od leta 2010 je z Andrejo Rauch Podrzavnik umetniška vodja in od leta 2012 direktorica zavoda Federacija.

Snježana Premuš – SPLETNA STRAN

AVTORSKE PREDSTAVE

2016 POÍESIS SEBSTVA, prod. Federacija/Bunker – SMEEL
2015 FIZIČNE MANIFESTACIJE, Federacija – SMEEL, Ljubljana
2014/2015 DINAMIČNI PROSTORI, Slovenija-Grčija-Kanada (soavtorica Andreja Rauch Podrzavnik), Federacija
2014 FIZIČNE MANIFESTACIJE 1, plesno-dokumentarna predstavitev – Ljubljana, Atene
2013 INTELIGENTNO TELO, kratek film (soavtor Markus Nylaander) – Ljubljana, London
2012 INTELIGENTNO TELO, inštalacija (soavtor Markus Nylaander), Ljubljana
DVOJNIK, Ljubljana, Moskva
2010 MED SAO PAOLOM IN TIRANO (soavt. Miha Horvat/Sonda, Rebecca Murgi) – AM Festival, Ancona
2009 MED SAO PAOLOM IN TIRANO (soavtor Miha Horvat/Sonda) – Nagib festival, Maribor
DOLLY MY BODY, Zavod Exodos, Ljubljana
2008 TIHO TELO, Flota – PTL,Ljubljana
MOVE AS, Zavod Exodos, Ljubljana
2007 ZGODBE O TELESU 3: TI, Zavod Exodos – PTL,Ljubljana
2006 ZGODBE O TELESU 2, E. P. I. Center – mala scena MGL, Ljubljana
FIKSIRANA TOČKA/FIXED POINT (soavtorica Carmen Larraz), PTL – Ljubljana, Pamplona
2004 ZGODBE O TELESU 1, Plesna izba Maribor – mali oder SNG Maribor
MONOGRAFIA, Bios, Atene
AMPLIFIED BODY 2, PTL, Cankarjev dom Ljubljana
2003 ZANKA, PTL Ljubljana, Atene
2002 NO TEA. NO. DOGS., Snježana Premuš, Ignaz Schick, Festival Mesto žensk – PTL, Ljubljana
2001 AMPLIFIED BODY 1, Snježana Premuš, Ignaz Schick, PTL, Ljubljana
2000 FROM SCRATCH 2 (soavtorica Ivana Jozić), Plesna izba Maribor – ŠTUK Maribor, Zagreb
KLJUČNI TRENUTEK,  Amfiteater II. gimnazije Maribor
1999 FROM SCRATCH 1, Plesna izba Maribor, Pariz
1998 IN ONE ROOM (v sodelovanju z Berndtom Skodzigom), Bon Marche studios, Brixton-London
1997 LA VITA NERVOSA, London
1994 ZAZNAMOVANE, London

SOAVTORICA IN PLESALKA V KOLEKTIVU FEDERACIJA

2017 NEFORMA 55, s kolektivom Federacija in glas. kolektivom OHOLO!, Sploh – CK Španski borci
2012-2015 NEAVTORIZIRANO, Kolektiv Federacija Ljubljana, koprodukcija EPK 2012 Maribor
2012 ZANOS V MUZEJUSTALNA ZBIRKA ZDAJŠNJOSTI, Kolektiv Federacija – Mestni Muzej Ljubljana
2011 PRENOS, Kolektiv Federacija, Ljubljana
2010 ODNOS V MUZEJU, Kolektiv Federacija, gostja Lisa Nelson, Ljubljana

PLESALKA/KOREOGRAFINJA/SVETOVALKA V PLESNIH IN GLEDALIŠKIH PREDSTAVAH

2017 FLEŠ, avtorica April Veselko, PIM/Federacija – Mali oder, SNG Maribor (svetovalka za gib)
2016 TISOČDEVESTOENAINOSEMDESET (S. Semenič), r.: Selma Spahić – SNG Maribor (koreografija)
MC2=Ǝ, gibalna razstava – Cirkulacija2, Tobačna, Ljubljana (plesalka)
KALIPSO, Tina Valentan, Društvo Mesto žensk – SNG Maribor, PTL (umetniško usmerjanje)
2008 DIALOGUE, kor. Georgio Rossi – Sosta Palmizi, Fabricca Europa, Firenze (video)
2007 DANCE OR DIE, r. Matjaž Pograjc, Betontanc, Bunker in SMG, Ljubljana
2006 BRATJE KARAMAZOVI – 1 knjiga, kor. Mateja Bučar, DUM Ljubljana – PTL, Fabbrica Europa Firenze
2005 WOFERL OSEBNO, kor. Iztok Kovač, EN KNAP – Cankarjev dom, Ljubljana
ALAMUT – r. Sebastijan Horvat, koreografija Snježana Premuš – SNG Drama Lj, Festspiele Salzburg 2005
2004 MINDSCAPES, kor. Beda Percht, Roman Agora, Atene
IMPROVIZACIJA, S. Premuš, Vinko Globokar, Atene
2003 KAKOR VAM DRAGO, r. Sebastijan Horvat, koreografija Snježana Premuš, SNG Drama Ljubljana
2002 IN BETWEEN, kor. Mariela Nestora, Yelp Dance Co., Atene (video)
2001 MINIME, kor. Mariela Nestora, Yelp Dance Co., Atene (video)
2000 DEDICATORIA, kor. Elena Alonso, TanzNacht Berlin
HANDLE WITH CARE, kor. Elena Alonso, Hebbel am Ufer, Berlin
1998 THE DIFFICULT WHOLE, kor. Mariela Nestora , Yelp Dance Co., London
1997 ROSES ARE RED, VIOLENCE IS BLUE, kor. Mariela Nestora, Yelp Dance Co. London
1996 CAN YOU CARRY THIS FOR ME PLEASE…, kor. Mariela Nestora, Yelp Dance Co., London
1994 PAST PRESSURE  PASSED, kor. Mariela Nestora, Robin Howard Dance Theatre, London
1993 TRANSPARANCIES, kor. Grant McDaniels, Plesni teater Aldea, Maribor
1992 KLICALI SO ME PUBI,  kor. Minka Veselič Kološa, Plesni teater Aldea, Maribor
BOG IGRA GOLF (Anthony De Melo) , kor. Vesna Kukič in Snježana Premuš, Odprta plesna scena ´92, Plesni center Maribor

FILM

2013 INTELIGENTNO TELO, pilot za plesni dokumentarec korežija z Markus Nylaandrom
1997 ANEX, sorežija kratkega plesnega filma v okviru magisterija na London Contemporary Dance School v sodelovanju z režiserko iz Central St. Martins School London
1995 FOLLOW ME, plesno-igralska vloga v kratkem filmu grškega režiserja Verdis, National Film School, London

PEDAGOŠKO DELO

2017 Utelešena anatomija in joga, Zimska plesna šola – JSKD Maribor (video)
2016 SiNAPSA – Teden možganov 2016: Spektri nor(maln)osti – delavnica Razmišljujoče telo – Mestni muzej Ljubljana
2015-2017 Utelešenje anatomije in joge, restorativna joga – aktivni počitek – Plesni Epicenter, Lj
2014/2015 Seminar Ples v glasbi, glasba v plesu, JSKD, Ljubljana
2009-2015                   Sodeluje v kolektivu Federacija, kjer ustvarjajo interaktivne delavnice kot so Muzej oživi,
ter z Andrejo Podrzavnik: Telo v hiši. Hiša v telesu, ki je nastala v okviru Emona 2000
od 2010 Razvija model vadbe kjer prepleta svoje izkušnje iz plesno-gledališkega ozadja s principi BMC metode
2014 Konferenca plesne pedagogike, JSKD, Velenje
2000-2014 Redno poučevanje profesionalnih klasov v Plesnem Teatru Ljubljana v okviru DSPS
1992-2010 Občasno poučevanje kot gostujoča pedagoginja v Plesnem centru Maribor, kasneje Plesna Izba Maribor
2006-2007 Vodi predmet kompozicije za 4. Letnik na Plesni gimnaziji SŠVGL.
2003-2006 Gostujoča pedagoginja v plesnih studijih v Atenah
2002, 1996-1998 V LCDS povabljena k poučevanju in postavljanju koreografij na 1. letnik ter na 4.letnik

NAGRADE

2017 Nagrada Ksenije Hribar za koreografijo, Društvo za sodobni ples Slovenije
2013 Kot soavtorica Kolektiva Federacija prejela najvišje priznanje na področju dela z mladimi, ki ga podeljuje Javni sklad za kulturne dejavnosti RS – Plaketa Mete Vidmar
2009 solo projekt Move As je na Bienalu sodobnega plesa Gibanica dobil nagrado občinstva
2005 kot koreografinja sodelovala v predstavi režiserja Sebastijana Horvata: Alamut (SNG Drama Ljubljana), ki je dobil nagrado Montblanc Young Directors Award na Festspiele Salzburg

PODROBNEJE O PREDSTAVAH

DVOJNIK (2010-2013)

Interaktivne intermedijske predstave: telo – zvok – podoba. Raziskuje interaktivni dialog med različnimi mediji s telesom, kot središčem ter možne ekstenzije v različne dimenzije in realnosti, ki jih digitalno področje omogoča in promovira. Ustvarja potrebno distanco, da bi našla humor, absurdnost in poezijo znotraj sublimnih realnosti, ki se pojavljajo pred nami.

Predstave: Ozvočeno telo – Amplified body (1 / 2), No tea. No dogs., Tiho telo, Dolly my body, Dvojnik.

Dvojnik 2010-2013 je odmevna intermedijska predstava, kjer avtorica prepoznava najprej notranjost in intimnost plesalkinega doživljanja samo njej lastnega odsevajoč v avtentičnosti stanj. Ter nato njenotelo, ki se preko pogleda vedno znova vzpostavlja in hkrati opredeljuje svojo identiteto z odstopi, mikro spremembami, s katerimi lahko beremo telo popolnoma drugače.Hkrati si odpira pogled in ogled sebe kot svojega dvojnika, ki pridobi svoj maneverski prostor in možnost komunikacije.

Dvojnik je pravzaprav “dotikanje” teh dveh tokov, identiteta se poraja na stičišču odhodov in prihodov, izmuzljiva med realnostjo in fantazmo.

Sodelavci:
Koncept in režija: Snježana Premuš
Izvajanje in so-oblikovanje gibalnega materijala: Tina Valentan
Video in scena: Luka Umek
Oblikovanje zvočnega prostora: Boštjan Perovšek
Oblikovanje luči: Luka Šimenc
Kostumografija: Barbara Kapelj Osredkar
Fotografija: Madster

Produkcija: Federacija
Rezidenca: Fabrika Moskva
Podprlo: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna Občina Ljubljana
Koproducent: Zavod EN-KNAP
Sponzorja: SAETA – zavod, KOMPOSTER

Premiera 24.2.2012 Španski borci

Medijski odzivi:

“Prizor, v katerem je skozi navidezno, z izvirnikom neskladno odslikavo razprto vprašanje identitete, preide v projekcijo plesalkinega obraza, ki se mu med zvoki korakov pridružujejo in ga zapuščajo podobe njenih obrazov, posnete iz različnih kotov, s čimer režiserka v imaginarnem ustvari tisto, kar je v realnosti nemogoče – izstopiti iz samega sebe, se obkrožiti in se iz različnih (v resničnosti nam sicer nevidnih kotov) opazovati in prepoznavati. Poleg plesno in perfomersko izvrstne izvedbe Tine Valentan intermedijsko plesno predstavo Dvojnik odlikuje premišljena izpeljava izhodiščne ideje necelega telesa, ki ga premene njegovih podob in abstraktne vizualije izmenjaje celijo in razpirajo”
Delo, Mojca Kumerdej

FOTOGALERIJA


FIZIČNE MANIFESTACIJE (2012-2015)

je poglobljena študija in na nek način nadaljevanje projekta Zgodbe o telesu (raziskuje korporealnost individuma (eno telo – 100 identitet): fokusira se na možnosti izraza. Črpa v individualni fizionomiji, ki določa omejitve bivanja, a je hkrati originalna platforma za osebni izraz in notranjo ustvarjalno svobodo..)  Projekt odlikuje sodelovanje umetnikov in strokovnjakov, ki se ukvarjajo z izredno zanimivo zgodbo o soočanju in iskanju osebnega izraza znotraj posameznih uniformiranih struktur, ki so zabeležene v telesu.

Štiri faze razvoja projekta:

2012 – predstavitev projekta v obliki intermedijske inštalacije Inteligentno telo v galeriji Vžigalica (24. – 28.9.2012)
2013 – kratki pilot/film Inteligentno telo
2014 predstavitev projekta v obliki dokumentarne inštalacije in laboratorijev v Plesnem teatru Ljubljana med 5. – 8- 11. 2014
28.11. – 3.12. 2015 premiera Fizične manifestacije v Stari elektrarni Ljibljana

Sodelavci:
Avtorica, koreografija – Snježana Premuš
Dramaturgija: Barbara Novakovič Kolenc
Izvajalci in soustvarjalci: Tina Valentan, Sanja Nešković Peršin (Liza Šimenc – alternacija), Gregor Zorc, Melina Iordannidou
Scenska zasnova: Disptor
Svetlobno oblikovanje: Borut Bučinel
Zvok: Boštjan Perovšek
Fotografija: Marcandrea

Produkcija: Zavod Federacija
Koprodukcija: STEEL, Isadora Duncun in Raymond Research Center Atene
Projekt je podprlo: MK RS in MOL

Medijski odzivi:

Inteligentno telo v Galeriji Vžigalica Septembra 2012:

Že sama ideja, da dve nekoč vodilni balerini razkrivata nevidno ali vsaj tisto, na kar ob samih prezentacijah veščine in zgodbe v plesu ostaja neopazno – je preverjena in zanimiva.
Nebroj plesnih projektov znanih in antologijskih imen sodobnih scenskih praks se nenehno spopada z enigmo telesa. Tistega, kar telo izraža. Predstavlja. Raziskava, proces in razstava avtorice Snježane
Premuš je odkrivala ravno ta neulovljivi pogon telesa. Vrhunski plesalki, ki sta preverjeno odlični balerini, igralki, koreografinji in performerki sta nam skozi fotografski del razstave odkrivale neoprijemljivo, nevidno. Podobe telesa, ki nam v pogonu življenja uhajajo. Fokusirani deli, ki brez distance odprejo plat manipulacij pogleda, vdolbin, ki spominjajo na neko drugo, manj človeško, pokrajino. Detajli telesa, zvok predstave brez telesa, soočenje labodjih obratov na videu z nagačenim medvedom so oprijemljiv in vidni manevri prezentacije telesa, časa, minljivosti in nemiljivega.
Vsekakor je bila razstava, prvi razkriti del projekta, dovolj intrigantna, da si zasluži nadaljno podporo, ki bo vodila v projekt. Raziskav telesa je pravzaprav, paradoksalno, malo v sodobnem plesu. Te se bolj osredotočajo na stanja, zgodbe, perfomativnih zarez v telo je manj. Projekt odlikuje brezčasnost, lovi teme in detajle, ki so nenehno prisotni, kar pa jih ne postavlja vedno v fokus dogajanja. Tudi zato so pomembni.
Jedrt Jež Furlan, publicistka, kritičarka, ….   

The experimental phase of the project Intelligent body was presented in Vžigalica Gallery, which was an important step in developing the scenario of the upcoming documentary. The space of the gallery offered an ideal place for choreography work with the dancers, who were building an art work, that merges two quite hardly compatible dancing practices –  the ballet and modern approaches to body and movement. The outcome of this experimental phase was not only some research result, but an multimedia gallery presentation, made by some ambitious artists from different fields, who managed to combine several other media with the idea of a dancing performance– the installation, video, photography and experimental music. The exhibition stayed on for few days and the presented approach had very positive feedback from the visitors of our gallery, while it gives a new perspective on experiencing the contempory dancing practices.
Marija Skočir, kuratorka in umetniška vodja Galerije Vžigalica

Fizične manifestacije:

Ko plesalka in koreografinja Snježana Premuš pripoveduje o svoji profesionalni poti, se poslušalca zlahka polasti občutek, da sodi med tiste redke ljudi, ki so k določenim vsebinam preprosto poklicani. Na njeni poti je malo naključnega, čeprav je nikoli niso gnale posebej trdovratne ambicije ali hotenja. Premuševa dela in živi s tokom, kakor se s tokom krepi in stara tudi telo – jedro njenega zanimanja. Tokovi in tekočine običajno vedo bolje, bi lahko rekli.
Ples razgrinja naše identitete, Ana Schnabl, Dnevnik, Onkraj giba, 19/12/2014, Ana Schnabl

Več o projektu:
Fizične manifestacije
Intelegentno telo (blog)

VIDEO
FOTOGRAFIJE