Barbara Kanc

Plesalka, plesna pedagoginja, performerka, koreografinja, kofetarica

Barbara Kanc (foto: Mikael Holber)

Barbara Kanc (1984, Ljubljana) se je plesno izobraževala na SVŠGL – Umetniški gimnaziji za sodobni ples v Ljubljani, za tem pa diplomirala na Konzervatoriju za ples Trinity Laban v Londonu.
Po končanem študiju je prejela nagrado Simone Michelle za izjemne dosežke na področju koreografije v letu 2006-2007. V tistih letih je primarno plesno polje za nekaj časa zamenjala ter delovala na vizualno/intermedijskem področju, kjer je ustvarjala in razvijala performativno/ gibalne/zvočne instalacije.
Od leta 2012 je del laboratorija No!training Lab, ki ga je idejno zastavila in pognala Katja Legin, raziskuje pa različne aspekte uprizoritvene umetnosti.
Leta 2014 je ustvarila avtorski projekt Iskanja brez naslova, ki je bil v sledečem letu izbran v program Festivala Gibanica.
Od leta 2010 poučuje ustvarjalni ples in sodobni ples otroke in mladostnike in z njimi ustvarja plesne predstave in plesne miniature, ki se predstavljajo na nastopih, plesnih revijah in plesnem tekmovanju Opus. Poučevala je na Glasbeni šoli Laško-Radeče, Španskih borcih, občasno v Galeriji Škuc, trenutno pa vodi delavnice plesa za otroke v Lutkovnem gledališču Ljubljana.
Vsa ta leta deluje tudi na področju zgodovinskih plesov, kjer sodeluje z Ansamblom za staro glasbo Capella Carniola (pred tem pa v Ansamblu za renesančno glasbo in ples Cortesía). (Video 1, 2)

Pozornost ji pritegnejo male, skoraj neopazne stvari in različne oblike navzočnosti. V navidez preprostostih neznatnostih se ustavlja, išče in jim daje pomen. Raziskuje in potuje po notranjih vesoljih in lovi izmikajoči se namen. Zato jo zadnje čase vleče tudi na druga področja – tokrat kavna, zato se jo lahko zdaj prestreže tudi pri kavi in njenem praženju.

AVTORSKE PREDSTAVE IN DELA

2014 ISKANJA BREZ NASLOVA (avtorski projekt), produkcija Emanat – Galerija ŠKUC, Galerija Photon, Mestni muzej Ljubljana; GT22, Maribor
LIBRE VERMELL De Montserrat & LABIRINTI POMLADI IN LJUBEZNI (predstava-koncert renesančne glasbe in plesa, soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc, Izidor Erazem Grafenauer, Franci Krevh, Tanja Skok), Ansambel za staro glasbo Capella Carniola – Seviqc Brežice, Grad Turjak
BARBARIN SVET, gibalno-zvočno-pripovedovalski site-specific dogodek, soavtorstvo Janez Jocif, Sanja Rejc, Ansambel za staro glasbo Capella Carniola – Turistični rudnik živega srebra Idrija, Antonijev rov, Rudnik živega srebra, Idrija (koreografija in ples)
DE ARTE SALTANDI – revisited (soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc, Izidor Erazem Grafenauer, Franci Krevh, Tanja Skok), Glasbena mladina Ljubljanska, Ansambel Capella Carniola – Seviqc Brežice, Festival Dell'armonia Italija
2013 DE ARTE SALTANDI (predstava/koncert renesančne glasbe in plesa, soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc, Izidor Erazem Grafenauer, Franci Krevh, Tanja Skok), Seviqc Brežice, Ansambel Capella Carniola, Festival Crna kraljica, Zagreb
EVROPSKI DAN STARE GLASBE 2013 (koncert srednjeveške in renesančne glasbe in plesa, soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc), Seviqc Brežice, Ansambel Capella Carniola – Narodni muzej Slovenije, Ljubljana
2010 HOW ART AFFECTS KIWIS IN RELATION TO THE GLOBAL CHANGE? (instalacija/samostojna razstava, v soavtorstvu z Metodom Blejec) – RM gallery Auckland, Nova Zelandija
2009 YAH EHT NI ELDEEN/Revisited (gibalno zvočna instalacija/koreografija, del skupinskega performerskega dogodka What now?) – Siobhan Davies Studios, London, Velika Britanija
MIND YOUR DUST (interaktivna trajajoča akcija, del skupinske razstave Instruction Show, kuratorja William Hsu in Nicholas Spratt) – RM gallery, Auckland, Nova Zelandija
THINKING YOU HAVE SEEN THIS BEFORE? (tekstovno delo) – Zerostrech – online artistic platform
SPACE IN TIME – Going (through) to somewhere same (instalacija, del skupinske razstave Blank – Making Life, kurator Liu Xiaohui – Inside-Out Arts Museum, Peking, Kitajska
2008 7 PEACINGS (zvočna instalacija), skupinska razstava Premiera 17, Produkcija Zavod Celeia – Center sodobnih umetnosti Celje, Celje
PENCIL&PAPER (interaktivna instalacija, soavtorja Marie Roux in Metod Blejec) – Experimental Intermedia House, Gent, Belgija
2007 WAITINGS (od 2006/2007 do 2011, trajajoče akcije), Laban – Siobhan Davies Studios, Slade school of fine arts in druge lokacije London, Velika Britanija, Sechuan – Kitajska, Slovenija
LEFT ON THE RIGHT SIDE (instalacija, soavtor Metod Blejec, skupinska razstava Left-Right, kuratorka Ruobing Wang) – Muzej Univerze Sichuan, Chengdu, Kitajska
YAH EHT NI ELDEEN (zvočna instalacija/koreografija), Laban in Independent Dance Graduate Platform – Siobhan Davies Studios, London, Velika Britanija
TOREJ KAKO SE ZAČNE? (intermedijski projekt, soavtorji Rie Nakajima, Marie Roux in Metod Blejec) – Stazione di Topolo, Topolo, Italija
2006 4-3 (performativna akcija, prostorska instalacija, v sklopu Postsovkhoz 6 ‘Human Zoo) – MoKS Center for Art and Social Practice, Mooste, Estonija
2005 SLIKE PODOBNIH (plesna predstava, soavtorstvo Katja Legin) – PTL, Ljubljana

PLESALKA, SOUSTVARJALKA, PERFORMERKA

2017 KOREOGRAFIJE RAZLIK (delo v procesu, koreografija Dejan Srhoj)
2016 VARIACIJE NA POČASNOST: Time Out 2, Variacije na počasnost: Time Out 3 (predstava, avtorica in ustvarjalci: Katja Legin in Ekipa No!training Laba) – Festival Mladi Levi, SMEEL; Co-Festival, Kino Šiška
KRICKRAC TO SEM JAZ! (avtorstvo in koncept Katja Kähkönen, Mateja Ocepek, Katja Povše, Sanja Tropp Frühwald, kor./režija Katja Kähkönen, Sanja Tropp Frühwald) PTL, AEIOU gledališče za dojenčke in malčke, VRUM – PTL
UTOPIANOW (in a search for a beatiful life), (avtorstvo in koncept Bence Mezei / sodelovanje kot soustvarjalka zvočne pokrajine in kot zunanje oko), Zavod En-knap – KC Španski borci
2015 VARIACIJE NA POČASNOST: Time Out, (predstava, avtorica: Katja Legin in Ekipa No!training Laba), Zavod Federacija, Zavod En-knap, Zavod Flota, PTL – KC Španski borci
SYNESTHESIA, plesna predstava, koreografija Matjaž Farič), Zavod Flota – CK Španski borci
DANCE COMMUNICATION LAB (intervencija, umetniška koordinacija Katja Legin), Zavod Flota – PTL
SKICE POČASNOSTI: SKICA 1, SKICA 2, SKICA 3SKICA 5 (performerski dogodki, predstave, v okviru Projekta Kdo, Kaj, Zakaj, Kako?, zasnova, ustvarjanje in izvedba: Ekipa No!training Laba – Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković), Zavod Federacija – Nagib/Narodni dom Maribor; PTL in CK Španski borci, Ljubljana; Festival Fronta, Murska Sobota
SE JE KAJ ZGODILO? (improvizacija, Katja Legin in No!training Lab) – Plesna Nacionala, CK Španski borci
NEFORMA 38 (plesna improvizacija, No!training Lab), Zavod Sploh – Nagib, Narodni dom, Maribor
NO MORE SOLO (plesna predstava, koreografija Matjaž Farič), Zavod Flota – Plesni Teater Ljubljana
2014 VASHAVA (plesni film, koreografija in režija Sašo Podgoršek in Iztok Kovač), EnKnapGroup, Zavod En-knap
LIBRE VERMELL DE MONSERRAT in labirinti pomladi in ljubezni, Ansambel za staro glasbo Capella Carniola, snemanje na RTV Slovenija
CEPETEPETANC (muzikal za stopala, aplavz in veselje, sonorična režija in kompozicija koncept Hanna Preuss), Center sonoričnih umetnosti – Festival Bobri, SMG
2013 THE POLITICS OF DANCING (plesna predstava, koreografija Matjaž Farič), Zavod Flota – PTL
NEFORMA (improvizacija glasbenikov in plesalcev, v sklopu festivala Neposlušno), Zavod Sploh, No!training Lab – KC Španski borci
ŽIVA ZGODOVINA, v sklopu razstave Vitez, dama in zmaj – dediščina srednjeveških bojevnikov – Glasbeni instrumenti ter glasba in ples v srednjem veku (predstavitve glasbe in plesa srednjega veka in renesanse), Ansambel Capella Carniola – Narodni muzej Slovenije, Ljubljana
2012 NEPONOVLJIVA PESEM (koncert srednjeveške in renesančne glasbe s plesom v stilnih kostumih, zasnova Lidija Podlesnik Tomášikovo – Ansambel Cortesia z gosti), KD Cortesia – Viteška dvorana, Cekinov grad, Ljubljana
KONCERT Ingenium Ensemble in Capella Carniolla (koncert stare glasbe) – Baročna dvorana, Radovljiška graščina
2011 10 MIN (plesna predstava, koreografije Iztok Kovač, Matjaž Farič, Jordi Casanova, Dalija Aćin), EnKnapGroup (kot gostja) – CK Španski borci
S.K.I.N. (plesna predstava, koncept Iztok Kovač), EnKnapGroup (kot gostja) – CK Španski borci (video)
2010 NEFORMA 4 (improvizacija Barbara Kanc, Katja Legin, Andraž Mazi in Jelena Ždrale) Zavod Sploh – KC Španski borci
2004 RONDINELLA (plesna predstava, koreografija Maja Delak, Mala Kline), En-Knap/Emanat – Svetvinčenat, Hrvaška; SMEEL, Ljubljana
BLONDINKA NA MESTU (plesna predstava, koreografija Maja Delak, Mala Kline), Zavod En-Knap – Cankarjev dom
2002 VRT PREKRIŽANIH USOD (plesna predstava, koreografija Mala Kline) SVŠGL, Zavod En-Knap – Cankarjev dom
2001 6AGON (plesna predstava, koreografija Maja Delak) Zavod En-Knap – PTL

PEDAGOŠKO DELO

2012 dalje Plesalnica – vodenje celoletnih plesnih delavnic za otroke 3-6 let, Emanat – LGL
2016 Plesna delavnica za otroke (Kulturni bazar 2016, Ljubljana)
2015 Vodenje plesnih klasov, plesna skupina Indigo (sep-dec, Plesni studio Intakt) Ustvarjalne plesne delavnice za otroke v vrtcu Vodmat (Vrtec Vodmat, Ljubljana)
Delavnica Chacarere (Tango Utrip, Ljubljana)
Škucove packarije – vodenje plesne delavnice za otroke (Galerija Škuc)
Vodenje delavnice renesančnih plesov za 6. in 7. razred OŠ (OŠ Davorina Jenka, Cerklje na Gorenjskem in OŠ Šmarje pri Kopru)
2014/2015 Vodenje celoletnih plesnih delavnic za otroke in mladostnike – prostovoljka, koreografinja in koordinatorka pri snemanju plesnega filma (Cona Fužine, Center za socialno delo Moste-Polje, Ljubljana)
2013-2017 Gibališče – vodenje celoletnih plesnih delavnic za otroke 3-6 let (En-knap, Španski borci, Ljubljana)
2012-2013 Vodenje plesnih delavnic renesančnih plesov (Živa Zgodovina, v sklopu razstave Vitez, dama in zmaj, Narodni muzej Slovenije, Ljubljana)
Dobimo se pred Škucom – vodenje plesne delavnice za otroke (Galerija Škuc)
2010-2014 Poučevanje plesnih oddelkov plesnih pripravnic, razredov sodobnega plesa ter predšolske plesne ustvarjalnice (Glasbena šola Laško-Radeče)
2007/2008  Vodenje plesnih delavnic za otroke in mladostnike (Postaja Topolove/Stazione di Topolò, Toplove/ Topolò, Italija)

PEDAGOŠKO DELO – Mentorstvo in koreografija

2014 ŽIVA Festival plesne ustvarjalnosti mladih (koreografija Urbani odmevi), JSKD, Španski borci, Ljubljana
Mi smo vsi za na Luno (plesna predstava, v soavtorstvu z Ajo Zupanec in Kim Kern), Kulturni dom Laško, GŠ Laško-Radeče
V plesnem vrtincu (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško
Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško
25. plesni reviji Zasavskih glasbenih šol (krajši koreografiji), Trbovlje
2013 Zmes za srečo (plesna predstava, v soavtorstvu s Špelo Medved, krajše koreografije), Kulturni dom Laško, GŠ Laško-Radeče
V plesnem vrtincu (koreografija plesne miniature), JSKD OI Laško
Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško
2012 ŽIVA Festival plesne ustvarjalnosti mladih (mentorstvo plesni miniaturi Podpora), JSKD, Španski borci, Ljubljana
OPUS 1 (mentorstvo plesnima miniaturama), JSKD, SNG Celje
Ponesi me na… (plesna predstava, v soavtorstvu s Špelo Medved, krajše koreografije), Kulturni dom Laško, GŠ Laško-Radeče
V vesolje…med zvezde (plesna predstava, krajše koreografije in mentorstvo), Kulturni dom Radeče, GŠ Laško-Radeče
V plesnem vrtincu (krajše koreografije), JSKD OI Velenje, Žalec
Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško
2011 ŽIVA Festival plesne ustvarjalnosti mladih (mentorstvo plesni miniaturi Živi in pusti živeti), JSKD, Španski borci, Ljubljana
Pika Miga (krajši koreografiji), JSKD, Velenje
Plesni potep v svet umetnosti (plesna predstava), Kulturni dom Laško, GŠ Laško- Radeče
V plesnem vrtincu (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Velenje, Žalec
Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško

NAGRADE, SODELOVANJA in KAR JE OSTALO

2017 Strokovna spremljevalka letnega Srečanja skupin za histrične plese, JSKD
2016 Članica komisije na 24. državnem tekmovanju (in predizboru) mladih plesnih ustvarjalcev – Opus 1 2016, JSKD
2015 Festival Gibanica, sodelovanje z dogodkom Iskanja brez naslova, Mestni muzej, Ljubljana
2012-2016 No!Training Lab, raziskovalni performativni laboratorij, Katja Legin in ekipa No!training Lab
2012 Priznanje JSKD OI Laško za uspešno kulturno ustvarjalko v letu 2012
2007 Nagrada Simone Michelle za izjemne dosežke na področju koreografije v letu 2006-2007, Laban, Velika Britanija
2006                    Dance History matters: the place and value of dance history in HE curriculum, Palantine workshop, Middlesex University, Velika Britanija
Postsovhoz 6 »Human Zoo«, Art Simposium, Mooste, Estonija

VEČ O PREDSTAVAH

Iskanja brez naslova (2014)

Bivati in biti in kam sploh iti.

»Dogodivščina se lahko začne kot čista nerodnost,« je zapisal ameriški mitolog in pisatelj Joseph Campbell. Klic k dogodivščini se pojavi, ko je znano življenjsko obzorje preseženo, ko stare zamisli, ideali in čustveni vzorci ne ustrezajo več. Sledi odhod po pokrajinah, ki jih slika samota, ki jih slika tišina, ki jih slika praznina. Preko podob, stvari, ki prehajajo in tudi minevajo. Iščejo. Avtorica Barbara Kanc nenaslovljena iskanja v trajanju pripelje neposredno pred gledalca in jih izpelje kot [izgubljeni] del naše lastne, a hkrati univerzalne biti. Iskanja kot mesta vmesnosti so delci potovanja, poslušanja, slišanja in soočenja; v samoti, tišini in praznini, ki jo nenehno prekinjajo »šumi« iz okolja, ki sprožajo prihode in odhode.

Sodelavci
Koncept: Barbara Kanc
Izvajalci in soustvarjalci: April Veselko / Katja Legin, Barbara Kanc, Samo Kutin (glasba)
Dramaturgija: Katja Legin
Kostumografija: Urška Recer
Scenografija in tehnično vodstvo: Ana Marija Kanc (tehnično vodstvo tudi Atila Boštjančič)
Oblikovanje: Luka Mancini
Izvršna producenta: Dare Pejić, Sabina Potočki
Podpora
Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Galerija Škuc, Galerija Photon, JSKD
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana

Kritike in medijski odzivi
Izrazito samosvoja je Barbara Kanc v Iskanjih brez naslova, kjer se igra s pomeni do absurda  pripeljanih odnosov med predmeti in počasi gibajočimi se  telesi v prostoru galerije in s takim  pristopom odpira čisto posebno polje raziskovanja, ki mu lahko bodisi očitamo hermetičnost bodisi pozdravimo njegove nenadejane pomenske in nemalokrat humorne učinke.
22.04.2014, Maska, Praznik razlik, Pia Brezavšček

Barbara Kanc, Iskanja brez naslova, atrij Mestnega muzeja Ljubljana
Trije igralci, April Veselko, Barbara Kanc in Sama Kutina, se gibljejo in igrajo vsak v svoji časovnosti; prostor (so)naseljujejo. Lahko bi šlo za otroško igro, sanje, dogodivščino kakorkoli že, delo se odpira za različne asociacije, podobe in močno ter prav posebno pozornost med občinstvom.
Zelo zadovoljna sem s situacijo, počutim se bolj kot obiskovalka in ne toliko kot gledalka, ker mi je dovoljeno, da stvari odkrivam in opažam s svojim tempom. Moja pozornost je okrepljena, vendar ni vodena od enega dogodka do drugega, lahko tava po svoie. Izkušnja je precej edinstvena: ne spomnim se, da bi se mi med predstavo to že kdaj zgodilo.
Izjemno počasno in natančno gibanje Barbare Kanc nekako upočasni proces sprejemanja in s tem omogoči intenzivnejšo percepcijo. Ne interpretiram v celih stavkih, ampak v besedah, zvokih in barvah. Mislim si: JEMATI -ČAS NUJNO… Opazim in resnično cenim, s kakšno skrbjo in pozornostjo ie bilo vse to ustvarjeno, izbrano in položeno v prostor. Ročno izdelana papirnata svetilka, ročno izdelan kostum medveda, plesalkin kostum, glasbenikovi inštrumenti skoraj ni elementa, ki bi se zdel naključen ali običajen … V tem smislu je izbira prostora za predstavo nadvse zanimiva: nismo v sobi, ampak v avli, velikem odprtem hodniku, v medprostoru. To daje delu zelo relevanten in inteligentno humoren občutek »mimobežnosti«.
22.04.2014, Maska, Skupni kritiški dnevnik, Heicke Broeckerhorr in Marialena Marouda

Iskanje brez naslova je izjemno lepo zaokrožena celota, ki je jasna tako v konceptu kot izvedbi. Tudi obe nastopajoči do svojega materiala pristopita umirjeno, a dovolj premišljeno, da lahko v njem zaznamo njegov namen in potek. Nasprotje med Barbarino počasnostjo in medvedovo nonšalantnostjo pa dodaja pravo mero komičnosti, da se predstava ne jemlje preveč resno in ne zapade v neko pretirano sentimentalnost. K izvrstni celoti pripomore dodelanost vsakega elementa od odnosa med Kančevo in medvedom, ki v nas vzbudi naklonjenost do obeh do celovite uporabe galerijskega prostora in ponuja pravi užitek tako za prisostvovanje kot za reflektiranje.
06.01.2018, Koridor, Barbara Kanc: Iskanje brez naslova, Maša Radi

Premiera: 28.10., Galerija Škuc, Ljubljana

Ponovitve:
28.10., 29.10., 11.11. in 12.11. 2014 Galerija Škuc, Ljubljana
25.11. in 26.11.2014 Galerija Photon, Ljubljana
20.02.2015 Festival Gibanica, Mestni muzej, Ljubljana
18.12.2017 Galerjia Škuc, Ljubljana
Gostovanje:
15.12.2017 GT22, Maribor

FOTOGRAFIJE:


Waitings (2006-2011)

V času trajajoča akcija

Koncept, izvedba: Barbara Kanc

Waiting ni performans; bolj kot to, je akcija.
Ima začetek in konec?
Ali mora res vse imeti začetek
in konec?
Čeprav s koncem začnemo začetek.
Neizogibno obstajajo skoraj nevidne, majhne in počasne spremembe,
ki asoma pripeljejo nekam ali bolje rečeno nikamor?

Redukcija gibanja na nič v specifičnem prostoru in času.
Delanje ničesar, ali vsaj nečesa kar bi imelo konotacijo niča, se v tem delu reprezentira kot mirovanje, (neskončno) čakanje telesa-razuma, v neki dovolj naravni in razpoznavni poziciji stanja ali ležanj.
Bližanju stanja ‘no-presence’, in tako ‘absence’. Kar je lahko samo posebi za nekoga arbitrarno, saj je v vsakem trenutnku obstoja moje telo fizično prisotno. Toda ali je možno, da v redukciji samega sebe na mirovanje, vse okoli mene postane bolj očitno, s tem resnično videno in razpoznavno?

Ko se namreč nič ne zgodi, ostanem brez pričakovanj. In potem samo stojim, ko stojim in ležim, ko ležim. Na koncu ne čutim potrebe. Nič mi ni potrebno narediti. Samo po sebi je tisto kar delam v tistem trenutku dovolj.

V Waitings lahko telo postane prazno, in gledanje ‘ničesar’ lahko postane nič. Po drugi strain pa “v umetnosti [in naspoh] nič obstaja samo za tiste, ki v njega verjamejo”[i]. V ‘vsemogočni’ percepciji pa je vse spremenljivo… tišina ni nikdar tišina, kot ni nič, nič.

[1] Bismuth, P. Never believe an artist who says their work is about nothing: The culture consumer’s fear of the void

Izvajanje akcije: od 2006 naprej na različnih časovnih dolžinah in širinah
Laban, London, Velika Britanija
Slade school of fine Art, London, Velika Britanija
London (različne lokacije)
Piran, Slovenija
Ljubljana, Slovenija (različne lokacije)
Muzej Univerze Sichuan, Chengdu

FOTOGRAFIJE