Katja Legin

performerka, koreografinja, dramaturginja, pedagoginja

Katja.Legin

Katja Legin

Katja Legin (1985, Ljubljana) se je plesno izobraževala na Umetniški gimnaziji (smer sodobni ples) in nadaljevala na Labanu v Londonu. Po diplomi je leta 2007 za dve leti postala članica mednarodne zasedbe EnKnapGroup (EKG). V tem času je začela podiplomski študij gledališke režije na AGRFT, ki ga je zaključila leta 2012. Nadgradnja njene magistrske teze Dvojnosti: Performer in njegovo delo, je kot knjiga izšla pri založbi MGL. Kot samozaposlena v kulturi deluje kot peformerka, koreografinja, dramaturginja in pedagoginja. Leta 2012 je iniciirala laboratorij No!training Lab, v katerem je ekipa ustvarjalcev v treh letih fazno raziskovala različne aspekte uprizoritvene umetnosti in decembra 2015 zaključila svoje prvo obdobje s predstavo.

AVTORSKE PREDSTAVE

2015 VARIACIJE NA POČASNOST: TIME OUT (v soavtorstvu z ekipo No!training Laba), Federacija – Španski borci, 2016: Festival Mladi levi, Bunker, Co-festival Ljubljana
SE JE KAJ ZGODILO? (v soavtorstvu z ekipo Laba, tudi kot performerka) – Nacionala 2015, Španski borci
3, 2m2 (v soavtorstvu s Tomijem Janežičem) – Praški kvadrienale 2015, del srbskega paviljona
Lab: SKICE (serija javnih predstavitev v soavtorstvu z ekipo Laba, tudi kot performerka), Federacija:
SKICA 1, Nagib, Narodni dom Maribor, januar 2015
SKICA 2, PTL, marec 2015
SKICA 3, Španski borci, april 2015
SKICA 5, Festival Fronta, avgust 2015
2012 PASAŽE (tudi kot performerka) – Španski borci
2011 SUM UP, Španski borci (v soavtorstvu z Lukom Dunnom in Gyulo Cserepesom, tudi kot performerka)
2010 POIZKUS (tudi kot performerka) – Nov Zamah, Španski borci
2006 WAITING TO SEE SELF FROM THE BACK – Corpi sensibili festival, Udine, Italija
2005 SLIKE PODOBNIH (v soavtorstvu z Barbaro Kanc, tudi kot performerka) – PTL
2004 DVOJINA = MNOŽINA (tudi kot performerka) – PTL

SODELOVANJA

2016 DOPPLER (dramaturgija in koreografinja) režija T. Janežič, Trondelag Teatre, Norveška
UTOPIANOW (in a search for a beautiful life) – (svetovalka), avtor B. Mezei, En-Knap – Španski borci
2015 ČLOVEK (dramaturgija in koreografinja) režija T. Janežič, Bolshoi drama theater, Sankt Petersburg, Rusija
SMRT IVANA ILJIČA (dramaturgija in koreografija) režija T. Janežič, SNP, Novi Sad, Srbija
2014 ISKANJE BREZ NASLOVA (dramaturgija) avtorica B. Kanc, Emanat – Galerija ŠKUC
OPERA ZA TRI GROŠE (dramaturgija in koreografija) režija T. Janežič, Kraljevo pozorište Cetinje, Črna Gora
2013 SOKRAT (dramaturgija) režija T. Janežič, Dubrovačke ljetne igre, Hrvaška
2012 UTVA/GALEB (dramaturgija) režija T. Janežič, SNP Novi Sad, Srbija
2011 V POSTOPKU (asistenca in koreografija) režija J. Menger, Anton Podbevšek teater
PROJEKT DOTIK (zunanje oko) koreografija: L. Dunne, V. Abreu, En Knap – Španski Borci

PLES, PERFORMANS

2016 POL-NA-ČRTA, koreografija: Mateja Bučar, DUM – Cankarjev dom, Ljubljana
SINESTEZIJA, koreografija: Matjaž Farič, Flota – Španski borci, Ljubljana
MORDA NA VIDEZ KDAJ KOT VSI LJUDJE, koreografija: Kaja Lorenci, Emanat – SMEEL
2015 SINESTEZIJA, delo v nastajanju, koreografija: Matjaž Farič, Flota – Oder pod zvezdami, LGL
2014 ISKANJA BREZ NASLOVA; avtorica: Barbara Kanc, Emanat – Galerija ŠKUC
ZVEN TELESNE TIŠINE; koreografija: Kaja Lorenci, Federacija – gostovanje na festivalu Platforma.hr, Zagreb
NIČ VEČ SOLO; avtor: Matjaž Farič, Flota – PTL
ČAS TELO TRIO; koreografija: Andreja Rauch Podrzavnik, Federacija – Stara mestna Elektrarna
2013 NIČ VEČ SOLO, predst. dela v nastajanju, avtor: Matjaž Farič – Oder pod zvezdami, LGL
NEFORMA, improvizacijski dogodek v okviru festivala Neposlušno, Sploh – Španski Borci
POLITICS OF DANCING, koreografija: Matjaž Farič, Flota – PTL, Ljubljana
NEFORMA: EX KNAP, impro večer v okviru 20.letnice En-Knapa in NeForme – ŠB, Ljubljana
DVOJNIK, koreografija: Snježana Premuš; Federacija – festival Gibanica, SMEEL, Ljubljana
2012 GUERNICA; koreografija: Maja Milenović Workman – SNG Maribor
VAŠHAVA; snemanje filma s skupino EKG
TO WHOM IT MAY CONCERN; koreografija: R. Hribar, G. Luštek, Flota – Ljubljana in Zagreb
2011 POZOR HUD PLES, koreografija: Iztok Kovač, En-Knap – Španski borci; festival Bobri; gostovanja po Sloveniji
SKIN, sklop improviziranih dogodkov s skupino EKG, En-Knap – na različnih lokacijah
TRANSLAND, koreografija: Magdalena Reiter, Stara Gara – Španski borci; Gibanica, CD (2013)
DCL; plesna improvizacija na festivalu Fronta, kolektivno delo in predstavitev
SRH, koreografija: Matjaž Farič. Cankarjev dom, Ljubljana; Leipzig- Euroscene, Nemčija (video)
2010 PARADIGMA ITALO CALVINO – SMER: NEVIDNA MESTA, režija: Matjaž Berger, APT Novo mesto
2007-2009         Predstave EKG, En-Knap

ČLANKI, OBJAVE, KNJIGE

2015 Dvojnosti: Performer in njegovo delo; avtorica knjige – Založba MGL
Smrt Ivana Iljiča – programska knjižica; avtorica tekstov in urednica – SNP Novi Sad
2014 Avtonomne umetniške prakse in raziskave; avtorica članka za revijo Maska (zima 2014, št.159/160)
Opera za tri groše – programska knjižica; avtorica tekstov in urednica. Kraljevsko pozorište Cetinje
2013 Sokrat – programska knjižica; urednica in sooblikovalka. Dubrovačke ljetne igre, Hrvaška
2012 Pogledi na občinstvo v sodobnem plesu; soavtorica raziskave – Mreža za sodobni ples
Galeb – programska knjižica, avtorica tekstov in urednica. SNP Novi Sad, Srbija
EPK 2012 (Življenje na dotik) – kot avtorica člankov: Me kultura utruja?; Še več o umetnosti in kulturi: Gospod Damien, gospodje s šampanjcem, cena in vrednost; Dvom na poti ali perspektiva o gori; Zaključek obdobja

VODENJE DELAVNIC IN PEDAGOŠKO DELO

2016 lanica žirije Opus 1 – plesna miniatura, JSKD
2015 Dance Communication Lab; vodenje procesa in strukturiranje dogodka – PTL in Festival Fronta
2014 Akademija za ples; poučevanje Ustvarjalne delavnice
2013 BEING, PRESENCE – delavnica performativnih praks, vodja delavnice – Cepetka, JSKD Ljubljana
2011 SVŠGL produkcija na festivalu Fronta; koordinatorka/koreografinja, v soavtorstvu s Kajo Lorenci
NOSTALGIJA NOSTALGIJE, produkcija SVŠGL; soavtorica in koreografinja. Španski borci, Ljubljana
2009-2011 SVŠGL, Umetniška gimnazija, smer Sodobni ples; poučevanje Sodobne plesne tehnike , 4. letniki

KURIRANJE

2013-2017         Neforma – cikel glasbeno-plesnih improvizacij; kuriranje plesnega dela. Produkcija Zavod Sploh. (Španski borci)

NAGRADE

2017 Nagrada Ksenije Hribar, DSPS – POSEBNA NAGRADA PO IZBORU KOMISIJE: Katja Legin za za knjigo Dvojnosti: Performer in njegovo delo (2015) ter njene plesno-koreografske dosežke v zadnjih letih

PODROBNEJE O PREDSTAVAH 

VARIACIJE NA POČASNOST: TIME-OUT (2015)

Predstava Variacije na Počasnost: TIME OUT je rezultat večletnega večfaznega laborijskega dela ekipe No!training Laba. Predstava je nastala, in v samem uprizarjanju nastaja v dialogu z romanom Milana Kundere Počasnost. Ustvarjalci poskušajo vsebino romana zaobjeti, a se jim izmika, je preobsežna, prekompleksna, okrog nje se vrtijo (kot mačke okrog vrele kaše), jo preizprašujejo, na njo asociirajo in jo izpeljujejo v odrskem smislu. V določene aspekte, like, situacije vstopijo uprizoritveno, za kratek čas jih (skoraj nehote) naselijo, da bi jih lahko bolje razumeli in videli, da bi jih pokazali, prikazali, postavili v določeno luč.

Naslovna tema počasnosti (in s tem hitrosti) je v romanu aspekt, prizma, očala skozi katera gledamo razne “variacije” tem, likov, situacij in dogodkov, ki jih avtor niza skozi zgodbovno in tematsko/esejsko mrežo romana. Kaj se zgodi, ko pohitrimo ritem življenja in posledično hitrost nekega dogodka? Kako smo, ko se nam ves čas mudi? In obratno, kako se stvari odvijajo, ko se nekaj ustavi ali upočasni? Kako s hitrostjo ali počasnostjo rezonirajo teme slave, zgodovine, bližine, seksualnosti, resnice, izvoljenosti, predstavljanja sebe, idealne podobe nasproti realnosti? Izhajajoč iz vsebine romana in samega ustvarjalnega procesa predstava zastavlja vprašanja: Kako si vzeti čas? Kako se ustaviti, ko drviš, samo drviš naprej? Kako ne gledati ves čas nazaj ali naprej ampak izhajati iz tukaj in zdaj?

Predstava na podlagi romana kot enega od glavnih simptomov (pre)hitrega tempa dogajanja izpostavi nezmožnost srečanja ali zbližanja (intimnega, družbenega, navsezadnje gledališkega). Liki so v svojih poskusih sami mimo sebe in drug mimo drugega, vedno v napačnem timingu, kar vedno rezultira v njihovem neizbežnem “padcu”. Njihovi odzivi, motivi, reakcije in situacije, v katerih se znajdejo, sami doživljajo strašno tragično, z nekaj distance pa so predvsem komične.

Podobno kot Kundera se tudi ustvarjalci relacionirajo do materije z določeno distanco: vanjo vstopajo, da bi potem iz neke druge perspektive o njej lahko mislili, govorili, jo komentirali. Ekipa v predstavi to počne z različnimi sredstvi: besedami, glasbo, kostumi, predmeti, prostorom in gibom; prav v uporabi slednjega je najbolj očitno, da se vsebina ne proizvaja v samem gibu, temveč v performerjevem odnosu do njega. Z odmikom, v prostoru med stvarjo samo in pogledom/odnosom do nje (s katerim se performerji postavijo v pozicijo podobno gledalcem) ustvarjalci iščejo možnost za komičnost, ki je specifična za Kunedrino pisavo.

Ustvarjalci in izvajalci: Ekipa No!training Lab (Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković)
Glasba v živo: Joži Šalej
Oblikovanje zvoka: SZ3
Oblikovanje svetlobe: Tomi Janežič
Prostor in kostumi: No!training Lab
Produkcija: Zavod Federacija
Partnerji: Španski Borci, PTL, Flota, Nagib
Projekt je podprt s strani Ministrstva za kulturo RS.

Premiera: 27.12.2015, Center kulture Španski borci, Ljubljana

FOTOGRAFIJE – FOTO GALERIJA (Sunčan Stone)

 

VIDEO PREDSTAVE