Maja Kalafatić

ustvarjalka na področju sodobnih uprizoritvenih umetnosti, učiteljica joge

Maja.Kalafatic_foto_vesna njagrić

Maja Kalafatić (foto: Vesna Njagrić)

Maja Kalafatić (1984, Celje), samozaposlena v kulturi, je plesalka, koreografinja, pedagoginja in učiteljica joge, ki živi in ustvarja med Slovenijo, Finsko in Srbijo. Svojo plesno pot je začela leta 1988 v Plesnem Forumu Celje pod vodstvom Gordane Stefanović Erjavec, kjer se je v razponu petnajstih let izobraževala in nastopala v vseh produkcijah in predstavah. Leta 2006 je diplomirala na salzburški eksperimentalni akademiji plesa SEAD (Salzburg Experimental Academy Of Dance). Magistrirala je na dveh univerzah, leta 2015 na Univerzi za glasbo in ples v Kölnu HfMT (Cologne University of Music and Dance) na področju plesne diseminacije pri prof. Nini Patricii Hänel in Martinu Sonderkampu in leta 2023 na Gledališki akademiji v Helsinkih (The Theater Academy Helsinki of the Uniarts) iz plesnega performansa. Trenutno nadaljuje z izobraževanjem na doktorskem študiju Transdisciplinarnih umetnosti in medijev v Beogradu.
Kot plesalka in koreografinja je sodelovala s številnimi domačimi in tujimi ustvarjalci in ustvarjalkami. Leta 2015 je s soavtorico predstave Betwixt, Mario De Dueñas Lopez/DG Collective nastopila na bienalu slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica.
Njeno delo temelji na plesnem ustvarjanju, vendar posega v različne smeri in perspektive, kot sta socialna koreografija in aktivizem. Tesno je povezana z vizualno umetnostjo in rada združuje teorijo in prakso sodobnega plesa. Deluje interdisciplinarno in pozornost usmerja v nove formate sodelovanja in plesnega izvajanja. Med pomembnimi aspekti njenega dela je distribucija plesa zunaj plesno-gledališkega konteksta in vključitev lokalne skupnosti v umetniške procese. Je članica kolektiva Bunch of Scrumps (skupaj z Jacqueline Aylward in Jesse Ojajärvi), ki ustvarja eksperimentalne plesne in glasbene performanse.
Deluje na področju giba, koreografije, gledališča ter vstopa v področje teorije. Vrsto let poučuje v polju sodobnega plesa, joge in se ukvarja z izvedbo in organizacijo delavnic za otroke in odrasle.

kontakt: maja.kalafatic@gmail.com
povezave: FB

AVTORSKE PREDSTAVE in MINIATURE

2023 GO STRANGE, glasbeno-plesna predstava kolektiva Bunch of Scrumps, (soavtorstvo Jacqueline Aylward in Jesse Ojajärvi), koprodukcija: galerija Savintola Kesälahti in Oodi Helsinki, Finska v sodelovanju s Čiča Mičinim Gledališčem v Beogradu, Dom Kulture Studentski Grad Beograd in Kulturanova Novi Sad, Srbija – Sovintola gallery, Kesälaht; Central Library Oodi Helsinki, Finska; Dom kulture Studentski grad, Beograd, Srbija
…LIKE CRAZY, zaključna magistrska predstava na Uniarts Helsinki (soavtorstvo Jacqueline Aylward in Sonja Karolina Aaltonen) – TEAK, Theatre Academy Helsinki, tura po Finski (Tanssivirtaa Tampereella, Kuopio in Järvenpää) in Estoniji (Talin)
TEXT ON THE STREET (soavtorstvo Raphaël Beau), podpora: knjižnica Kontula, Helsinki, Finska – ulice mesta Helsinki, Finska
2022 THE HELSINKI DUET, plesna predstava (soavtorstvo Jacqueline Aylward), Demo performans – TEAK, Theatre Academy Helsinki, Finska
2021 SOLOM5+BREAK2+SAILING8+ SOLOS3, (v sodelovanju z glasbenikom: Simon Bremen) Demo performans, Teak- The Theater Academy Helsinki, Finska
VEČE BEZ PLANA – 1. srečanje, ciklus glasbeno-plesnih improvizacij, prod. Maja Kalafatić – UK Parobrod, Beograd (koncept, selekcija, nastop)
RADOVI U TOKU, interaktivna instalacija, REDOVI U TOKU, akcija v javnem prostoru in delavnica, prod. Čiča Mičino pozorište, Open society Serbia, The Center for Artistic Activism, USA, Dom Kulture Studentski Grad, Beograd
2020 GOVNO PROJEKAT / SHITART PROJECT, koncept in ideja: Maja Kalafatić,  prod. Čiča Mičino Pozorište, Open society Serbia, Beograd, Srbija
2019 TRI VERZIJE PROSTORA (Trilogija Dinamike prostorov – nihanje, 2016-2018 – sintezni projekt), koreografija in koncept: Tina Valentan, Maja Kalafatić, dramaturgija: Barbara Novakovič Kolenc, oblikovanje prostora: Polona Maher, prod. MuzeumSMEEL, Ljubljana
2018 TO FEEL OR NOT TO FEEL (soavtorji: Dimitrije Kokanov, Marko Grabež) – Atelje 212, Beograd, Srbija
2017 POKAŽI MI NEBESA (soavtorji: Dimitrije Kokanov, Venelin Shurelov), prod. Muzeum – Mestni muzej Ljubljana; Muzej sodobne umetnosti Vojvodine – MSUV, Novi Sad
2016 NEFORMA 46, serija glasbeno-plesnih improvizacij (soavtorji: Evin Hadžialjević, Matej Bonin),  prod. Zavod SplohCK Španski borci, Ljubljana
HAPPINESS IN ARISEN AGAIN, solo Maja Kalafatić, prod. PFC, 40.obletnica – Plesni forum Celje
2015 ON THE THRESHOLD OF POTENTIALITY, Quartier Am Hafen, Köln, Nemčija
2014 BETWIXT (soavtorica: Maria De Dueñas Lopez/DG Collective) – Feedback Festival, Kubik Fabrik, Madrid; Festival Gibanica, CD Ljubljana (2015)
REZ/CUT (soavtorica: Evin Hadžialjević), prod. Studio Galerija Gasspar Grožnjan, Hrvaška – VI. Plesna nacionala, Ljubljana; odprtje vizualne razstave »All you need is love«, Grožnjan
2011 HAPPINESS IN ARISEN, solo Maja Kalafatić,prod. Plesni Forum Celje – SLG Celje
2010 (P)RAZNO? (soavtorice: Evin Hadžialjević, Špela Tovornik, Jasna Zavodnik) – Festival Ukrep,  PTL
ESO ES (soavtorica: Jasna Zavodnik), prod. PTL – Plesni Teater Ljubljana
ČE (NE) NEHAŠ PLESATI, TE UBIJEM! (soavtorji: Pia Brezavšček, Miha Ciglar, Katja Čičigoj, Nina Meško, Ana Schnabl, Špela Tovornik) – Festival Ukrep, PTL
2008 BRIANOVA PRALNICA (soavtorica: Jasna Zavodnik) prod.PTL – Festival Živa, JSKD – PTL
VELIKI DOGODEK (soavtorica: Jasna Zavodnik), Gala baletni večer – Cankarjev dom, Ljubljana
2007 NATO JE BILO VSE TIHO 2 (soavtorici: Bojana Mišić, Kaja Janjić) – Festival Plesnih miniatur Beograd
2006 NATO JE BILO VSE TIHO (soavtorica: Kaja Janjić) – SEAD, Salzburg, Avstrija
2005 CHINESE THINGY, kor. Maja Kalafatić,prod. Plesni Forum Celje in Mladinski Center Celje
SUPPORT THE LIVING ARTISTS, kor. Maja Kalafatić, sodelavec: Jaka Kopač – SEAD, Salzburg, Avstrija
AMOR DE MI VIDA, kor. Maja Kalafatić – SEAD, Salzburg, Avstrija
2004 TRIO FOR ZORN, kor. Maja Kalafatić,prod. Plesni Forum Celje – Plesni Forum Celje
KAJMAK, soavtorica: Kaja Janjić – SEAD, Salzburg, Avstrija
2003 MADEMOISELLE D'AVIGNON, solo Maja Kalafatić – SEAD, Salzburg, Avstrija

PLES / PERFORMANS

2022 TWO I(I)RISES AND MAJA, plesna predstava (koreografija: Laura Jantunen) Demo performans – Teak- The Theatre Academy Helsinki, Finska
2021 DIGITAL 1.5.2, serija petih uprizoritvenih dogodkov, umetniško vodstvo: Jan Rozman, performerji: Maja Kalafatić, Leon Marič, prod. zavod Sploh – Tivoli, pri Cekinovem gradu, Ljubljana
2020 PARQUET BALL / Nad parketom, Mateja Bučar, prod. DUM in Maska – Zlata dvorana, Narodna galerija Ljubljana
2019 NEUSPEH KOT PRAKSA, umetniški laboratorij, Darko Dragičević, prod. CoFestival – CUK Kino Šiška
I AM LISTENING, umetniški site-specific inkubator, Nicole Pschetz (Poulpe Électrique), Miguel Bonneville (Teatro do Silêncio) v sodelovanju z Majo Kalafatić in Miljeno Vučković, prod. Creative Europe in Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA, Rijeka, Hrvaška
PUT IZVOĐAČA, performans/promocija knjige, Tina Perić, Bitef, Beograd – Luka Beograd, Srbija
DESNA, LEVA, performativna akcija, Jan Rozman, več izvajalcev, prod. zavod Maska in SMG – Festival performansa, Nova pošta in ljubljanske ulice
FLASH CAGES, performans, koncept: Thea Soti, Lubica Mildeova, izvedba: Thea Soti, Maja Kalafatić, Mina Miljković, Ana Obradović, Olya Kaeva, Isidora Popović -Kulturni centar GRAD, Beograd
2017 URBANI ZARISI (2009−2017), kor. Mateja Bučar, DUM – CoFestival, Ljubljana (različna prizorišča)
2016 POL-NA-ČRTA, urbana koreografija, Mateja Bučar, DUM – Cankarjev dom, Ljubljana
ART ACT BOX, predstava-razstava, avtorici Andreja Kulunčić, Zrinka Uzbinec, prod. MSU Zagreb – Zagreb, Barcelona, Novi Sad, Slovenj Gradec, Čakovec, Šibenk, Pazin (video)
DANES, plesna prireditev ob 40. letnici Plesnega foruma Celje (ples, koreografija) – Plesni forum Celje
2015 ZELENA MIZA, urbana koreografija, Mateja Bučar, prod. DUM – različna prizorišča (SLO, AT)
AS WE BEGIN, SO SHALL WE GO, Lili M.Rampre – Akademie der Künste der Welt, Köln, Nemčija
SEPARATION OF CONTEXT AND IT'S CONTENT, Esta Matković – TASK Festival Zagreb (video)
OBJET PETIT A, Lili Mihajlović Rampre (Maja Kalafatić, Esta Matković, David Semmel), prod. SPRUNGBRETT – Tanzhaus nrw, Düsseldor; Alte Feuerwache, Köln
2014 NEW CONTINENT OF THOUGHT, ARE YOU RECEIVING ME?, Vanja Smiljanić, prod. New talents – Biennale Köln, Nemčija
NEUMESTLJIVI, urbana koreografija, Mateja Bučar, prod.DUM – Im_flieger, Vienna – Festival Crossbreeds 2014, Dunaj, Avstrija
MEDOMAI, Stephanie Felber – ZZT Köln, Nemčija (video)
AGAME, Nikos Konstantakis – ZZT Köln, Nemčija
GOING UP/FUNICULAR, instalacija, Gwen Charles, prod. JSKD – Ljubljanski grad, Ljubljana
2013 COOLING DOWN SIGNS, kor. Vania Gala, prod. Beyond Fronta Bridgining New Territories – Creation Beyond Fronta 4: Hrvatski institute za pokret i ples (HR), Flota, Progressione (HU) – (video)
2012 THE SPANDEKS – SOLD OUT!, kor. Evin Hadžialjević, prod. Zavod Flota – CK Španski borci
PARKIRANJE, PAKIRANJE, urbana koreografija, Mateja Bučar, prod. DUM – Parkirna hiša City park, BTC Ljubljana
POINT-LESS, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Stara mestna elektrarna, Ljubljana
DANCE COMMUNICATION LAB, improvizacija, prod. DCL – Beyond Front@, Murska Sobota (video)
2011 SVA.EN.SAM., r.: Yulia Roschina, dramaturgija: Eva Kraševec – PTL
HOW FAR CAN WE TALK?, Martina Ruhsam in Vlado G. Repnik, prod. GVR babaLAN – Cankarjev dom, Ljubljana
AD HOC PROJECT, Martina Ruhsam, prod. KD Integrali – Preglej na glas, PTL
DINOZAVRI V CIRKUSU, r.: Saša Jovanović, prod. Teater Labirint – KC Španski borci
2010 ZELENA LUČ, urbani performans, Mateja Bučar, prod. DUM – Ljubljana, Beljak, Firence, Maribor, Murska Sobota
2009 KOMAD ZA MATJAŽA HANŽKA, Samo Gosarič, prod. PTL – PTL (video)
PARFUM, r.: Borut Bučinel, prod. Cankarjev dom Ljubljana – Cankarjev dom, Ljubljana (video)
NERON (A. R. Roza), r.: Matjaž Zupančič – SNG Drama, Ljubljana
TOLMUNI, glasbeno-ambientalni dogodek, r.: r.:Bojana Mišić, prod. Abomo plesni kolektiv in Gamma kvintet, DLU Celje – Vodni stolp, Celje
2007 SIMFUZIJA, Jasna Zavodnik – Večer baletnih koreografij, Cankarjev dom Ljubljana
2003 BIS, multimedijski projekt, Goga Stefanović Erjavec;  PFC – Trg Celjskih knezov, Poletje v Celju
2002 ČRVI, David Čeh, prod. PFC – dvorana PCF, Celje
2002 SKRIVNOSTI SOBAN, ambientalni performans, Goga Stefanović Erjavec; PFC – Knežji dvorec, CE
2001 MREŽA ZA METULJE ČASA, Goga Stefanović Erjavec – dvorana PFC, Celje
2000 GET BACK, Goga Stefanović Erjavec, mednarodni projekt godalnih orkestrov – Knežji dvorec, CE
DANES, performans ob otvoritvi nove dvorane PFC, Goga Stefanović Erjavec – PFC, Celje
1998 SADNA OPERA, Goga Stefanović Erjavec, scenarij: Cvetka Bevc, prod. PFC – SLG Celje
1995 ŠKRAT SANJAVEC, plesno gledališka predstava (v sodelovanju s Ferijem Lainščkom in Mio Žnidaršič), kor. Goga Stefanović Erjavec PFC – SLG Celje
1993 KRAVA V CIRKUSU,  plesna humoreska avtorice Bine Štampe Žmavc, kor. Goga Stefanović Erjavec, PFC – SLG Celje
1991 KAPLJICA, plesna pravljica Jane Stržinar, kor. Goga Stefanović Erjavec – PFC Celje

KOREOGRAFIJA in druga avtorska sodelovanja

2019 SAMO TELO, plesna miniatura (koreografija: Maja Kalafatić), Ne igraj (se), pleši! – skupina mladih plesalk iz Beograda – Festival Živa, CK Španski borci, Ljubljana
LIVADA PUNA TAME (Milena Marković), r.: Jovana Tomić – Srpsko narodno pozorište, Beograd
KRV CRNOG PETLA (Miloš Latinović), r.: Jovana Tomić – Narodno pozorište u Nišu, Srbija
NATAN MUDRI (G. E. Lessing), r.: Jovana Tomić – Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd
OVAJ ĆE BITI DRUGAČIJI (Staša Bajac), r.: Đurđa Tešić – Atelje 212, Beograd, Srbija
HOMO FABER (Max Frisch), r.: Ana Tomović – Atelje 212, Beograd, Srbija
2018 LIZISTRATA (Aristofan), r.: Jovana Tomić – Narodno pozorište Subotica, Srbija
PITAM SE, PITAM, KOLIKO SAM BITAN (Erlend Loe), r.: Jana Maričić – Pozorište Boško Buha, Beograd, Srbija
I SVAKI PUT KAO DA JE PRVI (Bora Stanković), r.: Jovana Tomić – Kruševačko pozorište, Srbija
2017 URNEBESNA TAMA (W. Lotz), r.: Jovana Tomić – Atelje 212, Beograd (Bitef 2018) – video / intervju
2016 BOSONOGA V PARKU (Neil Simon), r.: Jovana Tomić – Narodno pozorište Subotica, Srbija
PAŠE PAŠE PLESAT / SKUPAJ, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples2 – CK Španski Borci
ŠTIRIDESET/VČERAJ, 40 obletnica PFC, avtorica Gordana Stefanovič -Erjavec – Plesni Forum Celje
2015 LOLITA (Vladimir Nabokov), r.: Jovana Tomić – Opera&Theatre Madlenianum, Beograd, Srbija
SLIŠIM TE PLESATI / 7'VARIACIJE, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples1 – Španski borci
2013 ŠE TRAVO SLIŠIM RASTI / SAJLK / RESAJKL, produkcija PS Intakt, sod.ples1 – KC Španski borci
2012 NE ČAKAJ ZAMANJ, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples1 – Festival Živa, KC Španski borci
2011 GIB ON / HANG … ON LITTEL TOMATO, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples1 –  KC Španski borci
2010 KORPUS 3, koreografska platforma, prod.PFC – Plesni Forum Celje
2008 KORPUS 1 /KOLEKTIV, mednarodni dan plesa 29.4. – Plesni Forum Celje
2006 MY FAVORITE THINGS, izvaja Špela Vodeb – Plesni Forum Celje
DREAMING, izvaja Špela Vodeb – Plesni Forum Celje

PEDAGOŠKA PRAKSA

2023 Joga – radovedno telo, Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana – Športno društvo Tabor, Ljubljana
Joga, Kaliolla, Helsinki
Yoga and dance, Museum of Impossible Form – Kontula, Helsinki, Finska (november in december)
2022 Joga- radovedno telo, Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana – Športno društvo Tabor, Ljubljana
Vodenje delavnice Dance and Act, Social Choreography, – Esitystaiteen Keskus, Helsinki
Uglasiti, prilagoditi, modulirati – artikulacija telesa in odnos do prostora v in izven telesa – Praktikum,  SVŠGUGL, Ljubljana
Yoga and dance, Museum of Impossible Forms – Kontula, East Helsinki, Finska
2021 Joga – radovedno telo, Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana – Športno društvo Tabor, Ljubljana
2020 Intenzivna delavnica sodobnih plesnih tehnik – Perpetuumdance, Beograd, Srbija
Delavnica Sodobni ples – Perpetuumdance, Beograd, Srbija
Sodobni ples, joga – Zimska plesna šola Maribor – Karantena, Narodni dom Maribor
2019 Radovedno telo, improvizacija in kompozicija, JSKD Maribor – Karantena, ND Maribor
Joga za plesalce, En-knap, Španski borci, Ljubljana
Ne igraj (se), pleši! sodobni ples – Stanica – servis za savremeni ples, Beograd, Srbija
2018 Ne igraj (se), pleši! u maju, sodobni ples – Stanica – servis za savremeni ples, Beograd, Srbija
2017 JOGA-radovedno telo, Delavnica PLEŠI IN UKREPAJ II – Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana
2016 JOGA-radovedno telo, GIBALNA RAZISKOVALNICA – Poletna plesna šola, JSKD, Ljubljana
2015 Profi trening, Quartier Am Hafen, DAILY OFFER, Köln
2014                                        Heath Bunting: Preživetje/Varnost(Survival/Security), organizacija in koordinacija delavnice, podpora: Hochschule für musik und tanz Köln, the Zentrum fur zeitgenössischen tanz, JSKD in Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
2012-2015 EnKnap: joga
2011-2014 FRONT@ SODOBNEGA PLESA: joga
2010-2016 PLESNI STUDIO INTAKT: Sodobni ples, delavnice
2009-2015 PLESNI TEATER LJUBLJANA: sodobni ples, joga
2009-2010 PARINAMA: joga, kontaktna improvizacija
2008-2010 DEVI JOGA: joga
2008-2009 PLESNI STUDIO IGEN: sodobni ples, delavnice za otroke
2002-2010 PLESNI FORUM CELJE: sodobni ples, joga, delavnice za otroke in odrasle

DRUGO

2022/2023 Selektorica bienala sodobne plesne umetnosti Gibanica 2023
2022 Članica žirije MArte Live Europe na plesnem oddelku za modro regijo (Mediterranean to Ocean)
Predstavitev knjiga = dogodek, praktična predstavitev knjige Anatomija joge avtorice Blandine Calais-Germain, Emanat, Ljubljana, Slovenija – Nova pošta, SMG, Ljubljana
2021 2nd International scientific and art conference in ballet and dance education, "Challenges of 21st century in art education", Udruženje Tanzelarija, Sarajevo, BIH (spletna konferenca) – gostujoča predavateljica
Emisija Sceniranje #163: Maja Kalafatić i Tijana Petrović (Radovi u toku) / Sandra Milošević – radijska oddaja Asocijacije NKSS, Beograd
2019 Make a move – Creative Europe project, Rijeka Lab, prod. (izbrana udeleženka umetniškega inkubatorja)
Western Balkans Art Activism Academy Sarajevo, prod. Open Society Foundations, The Center for Artistic Activism in Center for Contemporary Arts (izbrana udeleženka)
Neuspeh kao praksa (NEXT GENERATION: FAILURE AS PRACTICE), promocija knjige, avtor: Darko Dragičević; gostja na okrogli mizi – Goethe Institut, Beograd, Srbija
2018 Izbrana za delavnico z Markom Tompkinsom – ANTISTATIC International Festival for Contemporary Dance and Performance – Sofia, Bolgarija
2015                    DRAMATURGIJA; l´atelier de flanerie, koncepcija: Stephanie Felber; Einstein Kultur Munich (Residency-Showing: Festival ŽIVA 2015 – Center kulture Španski borci Ljubljana, Mediteranski Plesni Centar – Mediterranean Dance Center San Vincenti) video
.ČLANICA ŽIRIJE na 23. državnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1, JSKD
2014  BETWIXT, kratkometražni plesni film, M. De Dueñas Lopez, M. Kalafatić, E. Matković, I. Mijačević
2013-2015  Štipendija za podiplomski študij v tujini za področje umetnosti, filma in kulturne dediščine (Maja Kalafatić, ZZT COLOGNE/ Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije)
2004-2006  Štipendija za dodiplomski študij v tujini za področje umetnosti, filma in kulturne dediščine (Maja Kalafatić, SEAD/ Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije)
1995 1. mesto na tekmovanju mladih ustvarjalcev Opus 1, JSKD

STROKOVNE OBJAVE IN PRISPEVKI

2023 Kalafatić, M. Reddening: The Methodology for intensifying emotions during dancing, Gledališka akademija Uniarts, Helsinki
2022 Intervju za Exploring creative approaches to act against corruption in West Africa and the Western Balkans. About project Work in progress. Kalafatić, Maja, Open Society Foundation
2020 Blandine Calais-Germain: Anatomija joge, Mišice v jogi, strokovni pregled knjige in praktična predstavitev leta 2022
2016 Kalafatić, M. Na pragu potencijalnosti – AM Journal of Art and Media Studies, No 11 (2016), ISSN 2217-9666 – Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia

NAGRADE

2019 Zlato priznanje Živa 2019, Skupina Ne igraj (se), pleši! iz Beograda – JSKD, Festival Živa, Ljubljana
Letna nagrada Jugoslovanskega dramskega gledališča (Godišnja nagrada Jugoslovenskog dramskog pozorišta) avtorskemu timu predstave "Natan Modri" (koreografija: Maja Kalafatić)
Nagrada za najboljšo predstavo na Gledališkem Festivalu FAS za predstavo: „Pitam se, pitam, koliko sam bitan“ (koreografija: Maja Kalafatić) / druge povezave: FB in SCEN
2018 GRAND PRIX, 15. Otroškega gledališkega festivala "Pozorište Zvezdarište" za predstavo: „Pitam se, pitam, koliko sam bitan“ (koreografija: Maja Kalafatić)
Prvo mesto za originalno koreografsko delo v gledališki predstavi Urnebesna tama (r.: Jovana Tomić), Atelje 2012, Beograd, Srbija – Belgrade Edt Culture (blog o kulturi)

PODROBNEJE O PREDSTAVAH

BETWIXT (2014/2015)

Družba »na čakanju«
Avtorici Maja Kalafatić (Slovenija) in Maria de Dueñas López (Španija) v senzoričnem duetu (kot prvem delu diptiha) raziskujeta tranzicijski prostor kot metaforično mesto vmesnosti, v katerem se končujejo človekova prejšnja stanja in začenjajo nova. V dialogu razvijata povezanost in dvojnost, ki konstruira celoto. Na presečišču dveh individualnih gibov, dveh teles, se odpira mesto za plastenje pomenov in čutnih zaznav. Duet je subtilna raziskava fizičnega aspekta, ki se pojavlja v tranzicijskem, začasnem prostoru, ki se nenehno spreminja. Vprašanje ponovnega zagona in dekonstrukcije odpira potencialnost vmesnega prostora kot praznine, ki jo zapolnjuje naša domišljija, v kateri osebno izkustvo spaja zunanjo in notranjo realnost – v družbi, ki naše stanje postavlja »na čakanje«.

Avtorici: Maja Kalafatić, Maria de Dueñas López
Koreografija in izvedba: Maja Kalafatić, Maria de Dueñas López
Glasba in video: Ivan Mijačević
Produkcija : Double Ganger DG Collective
Koprodukcija: Aula de danza of Alcala de Henares University (Španija), Kubik Fabrik (Španija), Hochschule für Music und Tanz (Nemčija), Atelierhause Quartier Am Hafen (Nemčija), Centro Coreografico de La Gomera (Kanarski otoki, Španija ), JSKD – Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti

Premiera:

premiera: marec 2014, Feedback festival, Kubik Fabrik, Madrid
ponovitve: 21. 2. 2015. Festival Gibanica, Ljubljana, 2015
Ponovitve:

FOTO (več fotografij)

Betwixt    Betwixt

 Video:


 (P)RAZNO? (2010)

Naša zavest omogoča različne pomene – interpretacije istega znaka in objekta. Označevalec kot znak se nanaša na nek realni objekt, ki v naši zavesti ustvari določen pomen. Pomen torej posreduje med izvirnim znakom in objektom. Če si želimo objekt razložiti, ga moramo zopet interpretirati. Dobimo nov pomen (znak), ki ima svoj objekt in svojega interpretanta in tako v neskončnost. Pomen torej ostaja neskončen (povzeto po T. Virku in C. Pierceu).

Avtorice in izvajalke: Evin Hadžialjević, Maja Kalafatić, Špela Tovornik, Jasna Zavodnik
Dramaturška asistenca: Jana Menger, Sebastjan Horvat
Tehnična podpora: Luka Curk
Producentka: Živa Brecelj
Produkcija: Plesni teater Ljubljana

Premiera: 14. 5.2010 ob 20.uri, festival Ukrep 2010, Plesni Teater Ljubljana
Ponovitev:  25. 2. 2011 – Festival Gibanica 2011, Plesni Teater Ljubljana

Medijski odzivi:

“Plesna predstava (P)Razno je na festivalu Ukrep brez dvoma predstavljala enega izmed najbolj dovršenih končnih produktov, ki so nastajali v okviru programa Medukrep. Tako idejno kot izvedbeno so predstavnice najmlajše generacije sodobnega plesa pri nas s petkovo predstavo presegle pričakovanja in se s svojim “kreativnim izdelkom” ne samo postavile ob bok spremljajoči profesionalni produkciji festivalskega programa, ampak v prvi vrsti opozorile na svojo nadarjenost in predvsem inteligentno razumevanje sodobnega plesa.”
Zala Dobovšek, Malo obetavnega, več neinventivnega, površnega, Delo, 17.05.2010

“… koreografija, ki je izjemno učinkovit in preprost primerek koreografske vaje iz semiotike, v kateri ena in ista koreografska struktura prehaja v različna znakovna okolja, jih naseljuje ali jim podlega, hkrati pa pripoveduje o nestanovitnosti različnih umetniških žanrov, plesnih stilov, paradigem in estetik.”
Si.gledal

“Predstava je v svoji upodobitvi tako raznolika, da bi bil naslov Razno pravšnji, in vendar na samem začetku tako prazna, da se res vprašaš, čemu ponovno gledati delo v nastajanju v vadbenih oblačilih in ležerni gibalni drži, potem pa ko se gibalna slika le zapiše v spomin možganskega okvira, pa navdušeno pomisliš, saj to je plesni kod. Gleda se ponavljajoči koreografski segment, ki se izvaja prazno in ves čas nespremenjeno tako v izrazu kot v plesni izvedbi. Potem pa gibalna baza počasi spreminja svoje okvire z glasbo, kostumsko preobleko, sceno, na koncu pa se še pojavi scenski megleni tuš, ki naj bi ga razpršil ventilator. Torej smo priča nazornemu prikazu, kako ples lahko postane scenska oziroma vizualna atrakcija s pomočjo vseh možnih dodatkov, in ti iz navadnih korakov ob zelo pomembni finančni stimulaciji lahko poustvarijo bleščeči “Ameriški sen”.”
Daliborka Podboj, Pregled sodobnoplesnega leta: ples je umetniški duh ustvarjalne duše, Parada plesa, 31.12.2010

FOTO:

(P)razno    (P)razno