Maya Milenović Workman

koreografinja, pedagoginja, pisateljica, producentka in medijska umetnica

Maya Milenović Workman

Maya Milenović Workman (1959, Maribor) deluje med Slovenijo in ZDA že od leta 1980. Šolala se je na London School of Contemporary Dance (LCDS BA), Liberal Arts-New School University (BA, NYC) in Media-New School University (MA, NYC). Od leta 1978 je ustvarila preko 40 predstav, 50 projektov z otroki, napisala več filmskih scenarijev, dram in novel. Njena sodelovanja z glasbenikom Reggijem Workmanom in režiserjem Tomažem Pandurjem ter Howardom Gardnerjem so bile iztočnice za njeno individualno delo. Preko aktivizma, kritičnega razmišljanja in učenja kreativnosti, se ukvarja z mladimi, z marginaliziranimi ljudmi in ljudmi s posebnimi potrebami vseh starosti. Z interdisciplinarno umetnostjo in metodologijo Stasis© (MMW,1996) vodi poslušalce in učence do strukture bistva, ki jim lahko poda moč in pot do individualnega kreiranja. Maya posveča pozornost vsem, ki iščejo povezavo med današnjim dnevom, umetnostjo in jutri. Inspiracija so ji Howard Gardner (Multiple Intelligences Theory), Stanislavski (in njegovo približevanje koreografiji), Merce Cunningham (movement technique), nadrealizem, Gabriel García Márquez in Sartre.
Leta 1998 sta z glasbenikom Reggijem Workmanom ustanovila umetniški laboratorij MADLOM (Montclair, New Jersey), ki je namenjen ustvarjalnemu razvoju posameznikov in skupin na polju sodobnega plesa, bobnanja in gledališča.

Maja Milenović Workman:  Spletna stran  1, 2 /   Vimeo   / Umetniška vodja plesne šole MEDLOM

AVTORSKE PREDSTAVE

2019 Ophelia Continuum, odrsko branje – St. Paul’s Chapel of Trinity Church, NYC, ZDA
2018 Dos Worlds, gledališka predstava – St. Paul's Chapel of Trinity Church, NYC, ZDA (video)
2014/2015 Love as Dos Worlds /Ljubezen kot Dva svetova – New York, ZDA / Kibla, Maribor
2013 Namišljena resnica / Virtual Truth (soavtorstvo: Martina Tina Dobaj Eder), prod. Flota – SMEEL
2012 Guernica Continuum, Stara dvorana, SNG Maribor (Maribor, Evropska prestolnica kulture)
2011 Slišim z očmi / I Hear with My Eyes –  SNG Maribor
1998 Noble Essences, Whitney Museum Downtovn, New York
1995 Tristan in Izolda – SNG Maribor
1994 M&M, SNG Drama Maribor – Minoritska cerkev, Maribor
4 majhne deklice. Nočna ptica (The Night Bird), Opera in balet, SNG Maribor – Minoritska cerkev, MB
1993 Synthesis I (v sodelovanju z Reggiem Workmanom) – NYC debut (Cooper Union, NYC)
1992 Luna nad Mississippijem/Moon Above Mississippi, Opera in balet, SNG Maribor
1991 Klitemnestra – SNG Maribor
1990 Jokasta – SNG Maribor
1988 Synthesis III (v sodelovanju z Reggiem Workmanom) – Whitney Museum, NYC
H.P. Madame’s Portrait – Church St. John Divine, NYC
1987 Adagio Ma Non Troppo, Plesni Teater Ljubljana, Kotor art fest, Črna gora (video)
1986 Abstractions (v sodelovanju z Reggiem Workmanom) – Carnegie Hall, NYC, Cankarjev dom Ljubljana
Izgubljeni, Opus št. 2, Plesni Teater Ljubljana – Klub K4, Kapelica, Ljubljana
1985 The Closed Door – Greenwich House, NYC
1984 Pandora – Leighton House, London

KOREOGRAFIJE V GLEDALIŠČU

1995 Hamlet (W. Shakespeare), r: Tomaž Pandur – Drama SNG Maribor
1992 Ne smejte se, umrl je klovn (Fran Milčinski Ježek), avtorski večer Vite Mavrič – Drama SNG Maribor
1990 Faust (J. W. Goethe), r: Tomaž Pandur – Drama SNG Maribor
1989 Šeherezada (Ivo Svetina), r: Tomaž Pandur – Slovensko mladinsko gledališče

FILMSKA PRODUKCIJA

2020 Outcry (A Reggie Workman Documentary film), avtorica scenarija, producentka  – začetek snemanja
2013 What I don’t like about (with MADLOM students)
What’s Wrong With The World (with MADLOM students)
2012 Perfect Blend, dokumentarec o rasizmu
Guernica Continuum, prod. Stasis Lab, ShapeShifter Lab, Fortuna Sung, Matthew Garrison and Maya Milenovic
2006 I Hear With My Eyes, dokumentarec brez zvoka
2004 Ball (with MADLOM students)

CELOVEČERNI FILMSKI SCENARIJI 

Outcry (A Reggie Workman Documentary film)
Ophelia © MMW
Hot Sand In Africa © MMW
Dancer © MMW
Allergic to Dust © MMW
Three Musketeers © MMW
Hip-Hop © MMW
One Hundred Years © MMW
Guernica © MMW
More Abut My Mother © MMW

LITERATURA

OPHELIJA, drama, v angleščini  (2019, uprizoritev predvidoma v 2020)
DOS WORLDS, drama, v angleščini – (uprizorjena 2018)
Ms. G Clef Makes Peace, knjiga za otroke, v angleščini

PEDAGOŠKO DELO

1998 dalje Sostanoviteljica (z Reggijem Workmanom), umetniška vodja in pedagoginja na MADLOM – Montclair Academy of Dance and laboratory of Music  učenje otrok od 3-18 let, teater, koreografija, balet, gibanje, poezija, fizični teater, film
Poučevanje na na Montclair Community Center
Poučevanje kreativnega giba za mlade na Lee Strasberg Theater and Film Institute (NYC)
Rezidenčna pedagoginja na Bullock Elementary, Edgemont Elementary, MMO, predšolski program (Montclair, New Jersey)
Mednarodni tečaji v Evropi
2002-2004 Umetniški vodja z Reggijem Workmanom
Akademija Plesa in Jazz Glasbe, Maribor, Slovenia (SNG), plesna tehnika, Koreografija, Improvizacije z glasbeniki, Jazz glasba
1996-2002 Umetniški vodja, Montclair State University, otroci od 6 – 12 leta
Lee Strasberg Theater and Film Institute (NYC), Ucenje otrok od 8 – 13 leta, plesna tehnika, koreografija
Montclair Community Pre-K Center, Eight Steps To Creativity©, gibalni teater in pravljice
1982-1996                                Delavnice plesne tehnike in koreografije (Maribor, Ljubljana, Groznjan, Zagreb, Frankfurt, London, NYC, New Jersey (…)

UMETNIŠKA VODJA V ŠOLAH

Bullock School (od 5-10 leta), Renaissance School (od 10-13 leta), Edgemont School (od 5-10 leta), Watchung school (od 5-10 leta)
Delavnice za pedagoge in vodje šol: Montclair Pre-k, Marlboro School District

PODROBNEJE O DVEH UMETNIŠKIH DELIH

NAMIŠLJENA RESNICA / VIRTUAL TRUTH (2013)

Pesem:
Razcep čez planino je pretežak.
Ona se je morala vrnit, skozi poslikana okna, kot senca tistega, kar misli, da bi morala biti.
Travniki so pobarvani z vodo.
V enem trenutku se dvigne v zrak, breztežna.
On ki je prišel, je odšel.
Zgrajen iz kock preluknjane zemlje.
Objet v leseno resnico. Stojijo v ravni črti preko mosta. Preden se zruši.
Gledalci so objeti v leseno resnico. Vse se ponovi, stoletje za stoletjem.
In ko se zgodi.
Preluknjani prostori izginejo izza vogala gradu.
Morda na Danskem ali Španiji. Ne vem.

V LABIRINTU JAPONSKEGA VRTA VAM NE MORE NIHČE NIČESAR OPOREKATI. TUDI ČE POSTAVITE SKUPAJ STVARI, KI SE NE UJEMAJO.  SAMO VI JIH LAHKO ZANIKATE SKOZI VAŠA ZAZNAVNA NASPROTJA.
Ženska – ptica, ki je upodobljena v predstavi, potuje.  Zmeraj je bila navidezno svobodna in izobražena, obenem pa čustveno omejena na iskanje same sebe in pomena lastnega obstoja. Od znotraj jo prežema samoosmišljena resnica, navzven pa projicira to, kar je v nasprotju z njeno notranjostjo. Vsak dan se sooča s pričakovanji okolja in agresijo, ki jo okolje od nje zahteva, vendar je za to, kako se na pritiske odzove, odgovorna sama.  Ne zaveda se, da se vedno znova ujame v past, in se s tem ne sooča.  Ženska – ptica, potuje brez želje po razumevanju ali prepoznavnosti. Njena pojavnost negira njene vrednote in notranje doživljanje. Beži pred samo sabo in lastnim samozavedanjem v obsedeni želji po umiku pred njimi (ljudmi) in njim (ljubljenim). Po tihem pa si najbolj želi javne potrditve.Nepričakovano se ji ponudi dialog z notranjim glasom, ki deluje kot njeno nasprotje. Je morda ona sodobna Kraljica Elizabeta ali Makeda?  Njeno namišljeno doživljanje same sebe jo pripelje v situacije, v katere vstopa in izstopa, vmes dobesedno izgine, se spet pojavi in poizkusi znova.  Beži pred ljudmi in pred njim, predvsem pa pred seboj, saj je izdala samo sebe. Specifika namišljenosti, ki jo živi in pred katero beži, jo pelje po poti neizbežne degradacije same sebe, svojega telesa ter videza in tako v sistematični propad in predajo. Do kod lahko gre? Želi ugajati, ampak za kakšno ceno? Želi si biti nekdo drug, ampak kako dolgo se lahko pretvarja? Edini način za sobivanje je popolna sprememba in sprejetje svoje prave trenutne narave.

Koncept, scenarij, režija: Maja Milenović Workman
Koreografija: Maja Milenović Workman, Tina Dobaj
Nastopata: Tina Dobaj in Ayana Workman
Glasba: Andrej Hočevar
Oblikovalec svetlobe: Luka Curk
Produkcija Flota, Ljubljana. V sodelovanju z Bunkerjem, Ljubljana. Partner SNG Maribor.

Premiera: 16. 9. 2013, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana

Medijski odzivi:
Namišljena resnica kot duet giba in glasu, plesalke in tolkal, Delo, 18. 9. 2013

Virtual Truth from Bostjan Eder on Vimeo.


GUERNICA CONTINUUM (2012)

Guernica Continuum je pretresljiva moralna in socialna drama filmsko – fizičnega gledališča, ki se dogaja v zadušljivem prostoru človeške regresije.  MMW, ki gradi most med bistvenimi semantičnimi konteksti predstave izpostavi idejo, da med nami ni razlik, saj MI (ustvarjalci) smo tisti, ki lahko z zgodbo aktiviramo VAS (Publiko)! Picassova slika je zrcalo in likovna alegorija nefiktivnih dogodkov. Guernica Continuum je s simbolnim kapitalom opozorilo, kritika in obenem tudi alegorija obsednega stanja človeške civilizacije, ki v sebi nosi »dediščino« kolektivne izkušnje. V Guernici Continuum je kreiran prostor premikajočih se skulptur ali zrcalni laboratorij tistega, česar gledalci moramo videti, če želimo osebnostno »napredovati«.

Prvi del, film se dogaja v New Yorku, in je srecanje dveh konfliktnih ljudi (Toma in Bahie), ki se zgodi v enem veceru v zaporu. Izvemo, da  je Tom izgubil zeno, in da je Bahia ubila sina (rezultat posilstva). Sledimo Bahii, ki namerno zapusti ječo in se znajde (v regresiji) v novem prostoru na odru, medtem ko Tom, zdaj predstavlja nevidno roko kontrole, ki preko Bahie prikrito diktira ljudem, naj sledijo.  Na odru (Drugi del) »vlada« mati in udejanja krivico, kot ženska, ki je nezadovoljna s sabo, bodisi z odsotnostjo moških bodisi z njihovo sebičnostjo in zatiranjem. Zastavljajo se kompleksna vprašanja o medsebojni odgovornosti, ki se začenja z »izpovedjo resnice« o tem, kako se nekdo zares počuti, ko ni deležen zaupanja ali ko je zasmehovan in podjarmljen: vojak brez nog, deklica s Cerebralno Paralizo, incestna brata, nezadovolja sestra. Bahia in Tom se preko oderske zgodbe in s ponocjo Guernike (ki ima Cerebralno Paralizo) soocita s svojo notranjostjo.

Tretji del (v nastajanju): Tom in Gernika se znajdeta ponovno v NYC. Tokrat v avtu v garazi, od koder zelita pobegniti: Guernica Continuum in the »future«.

Režija: Maya Milenovič Workman
Koreografija: Maya Milenovič Workman
Nastopajo: Katja Legin, Mojca Kasjak, Ayana Workman, Simon Šerbinek, Žan Jović, Žan Tetičkovič, Maša Vuk Godina, Steve Ward
V filmskih vlogah: Ayana Workman – Bahia in Stephen Ward – Tom
Glasba: Matthew Garrison, Reggie Workman
Dramaturgija in prevod podnapisov: Benjamin Virc
Kostumografija: Marta Frelih
Scenografija: Darko Štandekar
Asistentka koreografinje: Cleopatra Purice
Montaža, filmska fotografija: Simon Yu
Podnapisi: Uja Irgolič
Oblikovalec luči: Tomaž Bezjak
Oblikovalec zvoka: Gorazd Vever
Producenta: Teo Pajnik, Maya Milenovic Workman
Asistentka produkcije: Lidija Koren

Premiera: 25. 8. 2012, Evropska prestolnica kulture, SNG Maribor

Medijski odzivi:
V Mariboru kmalu premiera moralne in socialne drame Guernica Continuum, STA, 24. 8. 2012
Umetnost je ta, ki dela družbo močnejšo, Ingrid Mager, Dnevnik, 22. 8. 2012
Maya Milenovič Workman: Med nami ni razlik (intervju), Andreja Seršen Dobaj/STA, 17. 8. 2012
Maja Milenovič Workman: Včasih preživi samo hrast, Peter Rak, Delo, 13. 8. 2012
Guernica Continuum v Maribor, 24ur.com, 13. 8. 2012