Maya Milenović Workman

koreografinja, plesna pedagoginja, pisateljica, producentka in medijska umetnica

Maya Milenović Workman

Maya Milenovic Workman (1959, Maribor) deluje med Slovenijo in ZDA že od leta 1980. Od leta 1978 je kreirala približno 40 predstav, ustvarila vsaj 50 projektov z otroki, napisala 9 filmskih scenarijev in piše prvo novelo My Tea With Geisha. Šolala se je na London School of Contemporary Dance, Liberal Arts-New School University (NYC) in Media-New School University (NYC).
Njena sodelovanja z glasbenikom Reggijem Workmanom in režiserjem Tomažem Pandurjem ter Howardom Gardnerjem so bile iztočnice za njeno individualno delo. Preko aktivizma, kritičnega razmišljanja in učenja individualne kreativnosti, se ukvarja z mladimi, z marginaliziranimi ljudmi in ljudmi s posebnimi potrebami vseh starosti. Med 1996-2013 je ustvarila metodologijo Stasis©. Z interdisciplinarno umetnostjo in metodologijo Stasis© vodi poslušalce in učence do strukture bistva, ki jim lahko poda moč in pot do individualnega kreiranja. Maya posveča pozornost vsem, ki iščejo povezavo med današnjim dnevom, umetnostjo in jutri. Inspiracija so ji Howard Gardner (Multiple Intelligences Theory), Stanislavski (in njegovo približevanje koreografiji), Merce Cunningham (movement technique), nadrealizem, Gabriel García Márquez in Sartre.

Maja Milenović Workman:  Spletna stran  /  Umetniška vodja plesne šole MEDLOM

 

AVTORSKE PREDSTAVE

2014/2015 Love as Dos Worlds /Ljubezen kot Dva svetova – New York / Kibla, Maribor
2013 Virtual Truth / Namišljena resnica (soavtorstvo: Martina Tina Dobaj Eder), prod. Flota – SMEEL
2012 Guernica Continuum, SNG Maribor
2011 I Hear with My Eyes / Slišim z očmi –  SNG Maribor
1998 Noble Essences, Whitney Museum Downtovn, New York
1996 Tristan in Izolda – SNG Maribor
1995 M&M — SNG Maribor
1994 The Night Bird – SNG Maribor
1993 Synthesis I – NYC debut (Cooper Union, NYC)
1992 Luna nad Mississippijem/Moon Above Mississippi – – SNG Maribor
1991 Klitemnestra – SNG Maribor
1990 Jokasta – SNG Maribor
1989 Synthesis II – Whitney, NYC
1988 H.P. Madame’s Portrait – Church St. John Divine, NYC
1987 Adagio Ma Non Troppo, Plesni Teater Ljubljana, Kotor art fest, Črna gora (video)
1986 Abstractions – Carnegie Hall, NYC, Cankarjev dom Ljubljana
Izgubljeni, Opus št. 2, Plesni Teater Ljubljana, Kapelica, K4
1985 The Closed Door – Greenwich House, NYC
1984 Pandora – Leighton House, London

FILMSKA PRODUKCIJA

2013 What I don’t like about the World
2013 What would I like the world to be?
2012 Perfect Blend, dokumentarec o rasizmu
2012 Guernica Continuum, prod. Stasis Lab, ShapeShifter Lab, Fortuna Sung, Matthew Garrison and Maya Milenovic
2006 I Hear With My Eyes, dokumentarec brez zvoka
2004 Ball

CELOVEČERNI FILMSKI SCENARIJI

Ophelia © MMW
Hot Sand In Africa © MMW
Dancer © MMW
Allergic to Dust © MMW
Three Musketeers © MMW
Hip-Hop © MMW
One Hundred Years © MMW
Guernica © MMW
More Abut My Mother © MMW

PEDAGOŠKO DELO

od 1998 dalje Sostanoviteljica (z Reggijem Workmanom), umetniška vodja in pedagoginja na MADLOM – Montclair Academy of Dance and laboratory of Music – učenje otrok od 3 – 18 let, teater, koreografija, balet, gibanje, poezija, fizični teater, film
V zadnjih letih Poučevanje na na Montclair Community Center
Poučevanje kreativnega giba za mlade na Lee Strasberg Theater and Film Institute (NYC)
Rezidenčna pedagoginja na Bullock Elementary, Edgemont Elementary, MMO, predšolski program (Montclair, New Jersey)
Mednarodni tečaji v Evropi
2002-2004 Umetniški vodja z Reggijem Workmanom
Akademija Plesa in Jazz Glasbe, Maribor, Slovenia (SNG), plesna tehnika, Koreografija, Improvizacije z glasbeniki, Jazz glasba
1996-2002 Umetniški vodja, Montclair State University, otroci od 6 – 12 leta
Lee Strasberg Theater and Film Institute (NYC), Ucenje otrok od 8 – 13 leta, plesna tehnika, koreografija
Montclair Community Pre-K Center, Eight Steps To Creativity©, gibalni teater in pravljice
1982-1996 Delavnice plesne tehnike in koreografije (Maribor, Ljubljana, Groznjan, Zagreb, Frankfurt, London, NYC, New Jersey (…)

UMETNIŠKI VODJA V ŠOLAH

Bullock School (od 5-10 leta), Renaissance School  (od 10-13 leta), Edgemont School (od 5-10 leta), Watchung school (od 5-10 leta)
Delavnice za pedagoge in vodje šol: Montclair Pre-k, Malboro School Distri

 PODROBNEJE O DVEH UMETNIŠKIH DELIH

VIRTUAL TRUTH (2013)

Pesem:
Racep čez planino je pretežak.
Ona se je morala vrnit, skozi poslikana okna, kot senca tistega, kar misli, da bi morala bit.
Travniki so pobarvani z vodo.
V enem trenutku se dvigne v zrak, breztežna.
On ki je prišel, je odšel.
Zgrajen iz kock preluknjane zemlje.
Objet v leseno resnico. Stojijo v ravni črti preko mosta. Preden se zruši.
Gledalci so objeti v leseno resnico. Vse se ponovi, stoletje za stoletjem.
In ko se zgodi.
Preluknjani prostori izginejo izza vogala gradu.
Morda na Danskem ali Spaniji. Ne vem.

V LABIRINTU JAPONSKEGA VRTA VAM NE MORE NIHČE NIČESAR OPOREKATI. TUDI ČE POSTAVITE SKUPAJ STVARI, KI SE NE UJEMAJO.  SAMO VI JIH LAHKO ZANIKATE SKOZI VAŠA ZAZNAVNA NASPROTJA.
Ženska – ptica, ki je upodobljena v predstavi, potuje.  Zmeraj je bila navidezno svobodna in izobražena, obenem pa čustveno omejena na iskanje same sebe in pomena lastnega obstoja. Od znotraj jo prežema samoosmišljena resnica, navzven pa projicira to, kar je v nasprotju z njeno notranjostjo. Vsak dan se sooča s pričakovanji okolja in agresijo, ki jo okolje od nje zahteva, vendar je za to, kako se na pritiske odzove, odgovorna sama.  Ne zaveda se, da se vedno znova ujame v past, in se s tem ne sooča.  Ženska – ptica, potuje brez želje po razumevanju ali prepoznavnosti. Njena pojavnost negira njene vrednote in notranje doživljanje. Beži pred samo sabo in lastnim samozavedanjem v obsedeni želji po umiku pred njimi (ljudmi) in njim (ljubljenim). Po tihem pa si najbolj želi javne potrditve.Nepričakovano se ji ponudi dialog z notranjim glasom, ki deluje kot njeno nasprotje. Je morda ona sodobna Kraljica Elizabeta ali Makeda?  Njeno namišljeno doživljanje same sebe jo pripelje v situacije, v katere vstopa in izstopa, vmes dobesedno izgine, se spet pojavi in poizkusi znova.  Beži pred ljudmi in pred njim, predvsem pa pred seboj, saj je izdala samo sebe. Specifika namišljenosti, ki jo živi in pred katero beži, jo pelje po poti neizbežne degradacije same sebe, svojega telesa ter videza in tako v sistematični propad in predajo. Do kod lahko gre? Želi ugajati, ampak za kakšno ceno? Želi si biti nekdo drug, ampak kako dolgo se lahko pretvarja? Edini način za sobivanje je popolna sprememba in sprejetje svoje prave trenutne narave.

Virtual Truth from Bostjan Eder on Vimeo.

GUERNICA CONTINUUM (2012)

Guernica Continuum je pretresljiva moralna in socialna drama filmsko – fizičnega gledališča, ki se dogaja v zadušljivem prostoru človeške regresije.  MMW, ki gradi most med bistvenimi semantičnimi konteksti predstave izpostavi idejo, da med nami ni razlik, saj MI (ustvarjalci) smo tisti, ki lahko z zgodbo aktiviramo VAS (Publiko)! Picassova slika je zrcalo in likovna alegorija nefiktivnih dogodkov. Guernica Continuum je s simbolnim kapitalom opozorilo, kritika in obenem tudi alegorija obsednega stanja človeške civilizacije, ki v sebi nosi »dediščino« kolektivne izkušnje. V Guernici Continuum je kreiran prostor premikajočih se skulptur ali zrcalni laboratorij tistega, česar gledalci moramo videti, če želimo osebnostno »napredovati«.

Prvi del, film se dogaja v New Yorku, in je srecanje dveh konfliktnih ljudi (Toma in Bahie), ki se zgodi v enem veceru v zaporu. Izvemo, da  je Tom izgubil zeno, in da je Bahia ubila sina (rezultat posilstva). Sledimo Bahii, ki namerno zapusti ječo in se znajde (v regresiji) v novem prostoru na odru, medtem ko Tom, zdaj predstavlja nevidno roko kontrole, ki preko Bahie prikrito diktira ljudem, naj sledijo.  Na odru (Drugi del) »vlada« mati in udejanja krivico, kot ženska, ki je nezadovoljna s sabo, bodisi z odsotnostjo moških bodisi z njihovo sebičnostjo in zatiranjem. Zastavljajo se kompleksna vprašanja o medsebojni odgovornosti, ki se začenja z »izpovedjo resnice« o tem, kako se nekdo zares počuti, ko ni deležen zaupanja ali ko je zasmehovan in podjarmljen: vojak brez nog, deklica s Cerebralno Paralizo, incestna brata, nezadovolja sestra. Bahia in Tom se preko oderske zgodbe in s ponocjo Guernike (ki ima Cerebralno Paralizo) soocita s svojo notranjostjo.

Tretji del (v nastajanju): Tom in Gernika se znajdeta ponovno v NYC. Tokrat v avtu v garazi, od koder zelita pobegniti: Guernica Continuum in the »future«.