Ana Stegnar

plesalka, koreografinja, umetniška vodja in plesna pedagoginja

Ana Stegnar  foto: Benjamin d'Aoust

Ana Stegnar
foto: Benjamin d’Aoust

Ana Stegnar, rojena leta 1972 v Ljubljani, živi in ustvarja v Bruslju v Belgiji. Plesati začne na Oddelku za izrazni ples Srednje glasbene in baletne šole v Ljubljani kot učenka Marije Ogrinec, Brede Kroflič in Žive Kraigher od katerih prejme tehniko, estetiko gibanja in ustvarjalne pristope, ki jih je razvijala Meta Vidmar v svoji šoli. Plesno znanje tudi pridobiva na številnih delavnicah, tečajih in poletnih šolah, organiziranih konec osemdesetih v Sloveniji. Kot plesalka sodeluje s Plesnim Teatrom Ljubljana, Iztokom Kovačem in Slovenskim mladinskim gledališčem. Leta 1992/93 se šola na CNDC l’Esquisse v Angersu, v Franciji. Kot profesionalna plesalka začne plesati v Franciji, leta 1994 pa se pridruži skupini ‘Ultima Vez’ flamskega koreografa Wima Vandekeybusa iz Belgije. Tam spozna karizmatičnega slepega plesalca Saïda Gharbija, ki postane njen mož. Po nekaj predstavah, ki jih ustvari v skupini Ultima Vez in številnih gostovanjih se iztroši kot plesalka in se vpiše na univerzo. Leta 2000 diplomira iz gledaliških študij na Centre d’Etudes Théâtrales, Université Louvain-la-Neuve v Belgiji z diplomsko nalogo Telesni tečaji (Les Actions physiques au théâtre- L’évolution et le retour aux sources, Les Charnières charnelles) o razvoju fizičnih akcij od Stanislavskega do Grotowskega. V letih po študiju ustvari nekaj avtorskih plesno-gledaliških predstav v okviru zavoda Les BGM (Les Ballets du Grand Miro), ki se mu priključi leta 2003 in skupaj s Saïdom Gharbijem postane umetniška direktorica. Te predstave, ustvarjene v sodelovanju s plesalci, igralci in cirkuškimi umetniki so dostopne široki publiki, tako odraslim kot otrokom. Marie Baude, jih v časopisu Le Soir opiše kot “ganljivo mešanico nežnosti, humorja in nenavadnosti, na stežaj odprto domišljiji in napolnjena z odmevi”. Poleg produkcije plesno-gledaliških predstav, organizira znotraj ‘Les BGM’ tudi raziskovalne projekte v sodelovanju s profesionalnimi plesalci. Ukvarjajo se z odrsko prisotnostjo, ritualom in percepcijo (‘Insaydout’, ‘Rituel révolutionnaire’ in ‘La musica’).
S pedagoškim delom se ukvarja od leta 1998: poleg lastnih pedagoških projektov v okviru zavoda Les BGM, uči v inštitucijah (Académie d’Anderlecht, Isac, Les humanités danse), v privatnih umetniških šolah (SaSaSa, Espace Catastrophe, Art-t…) in sodeluje pri projektih ‘Art à l’école’ (Umetnost v šolah) v Belgiji. V teh projektih razvija gibanje kot umetniški izraz, ki posameznika spodbuja k samostojnosti: ta izvira iz poglobljene pozornosti usmerjene tako vase kot v okolje. Trudi se za dostopnost prakse sodobnega umetniškega plesa širši in raznoliki publiki. V stiku z različnimi skupinami in kulturami postane ples sredstvo za vzpostavljanje človeških odnosov in tako prispeva k medsebojnemu razumevanju in sodelovanju. Na njeno delo imajo največji vpliv improvizacijske tehnike (Instant Composition), Body Wheather in predvsem Skinner Releasing Technique. V svojem umetniškem in pedagoškem delu raziskuje notranje, skrito, in načine izražanja le tega (dela tudi s slepimi plesalci)… V zadnjem delu ‘Dancing Space’ išče notranjo povezavo med odrskim in pedagoškim pristopom k plesu.

Spletna stran Les BGM/Ana Stegnar

AVTORSKE PREDSTAVE

2014-2016 DANCING SPACE, Les BGM – Collectif Au Quai, Bruselj, CDWEJ Chareroi-Danses; MolenDance MCCS de Molenbeek, Bruselj
2013 FUNERALE DELL UTOPIA, Collectif au Quai – Nuit Blanche Brussels 2013, Bruselj
2012 FAIRY MIX, Les BGM – Parc Victoria; Wolubilis, Bruselj (video 12)
2010 SHINING SOUND OF DANCE – Les BGM in PHOS – Flagey, Bruselj
2009 SHINGING SOUND, Les BGM, Moussem Centre Nomade des Arts – Bozar Bruxelles, Monty Antwerpen
2006 LA SOIF / Žeja, Les BGM (in koproducenti) – Tor, Genk (BE) SMEEL Ljubljana (in druga prizorišča)
2005                         PLONGEON DANS UNE TASSE DE THÉ / Skok v skodelico čaja, Les BGM (in koproducenti) – Basta Festival Bruselj; SMEEL Ljubljana in druga prizorišča (video)
2004 MIROS, Les BGM, kc nOna (Malines) – kc nOna, CC De Spil, Roeselare, Bains Connective Bruselj
2003 SLED-DI, avtorski duet ob 10. obletnici skupine En-Knap, Cankarjev dom, Ljubljana
2002 KO-RE-NINE – Nadine in Espace Catastophe, Bruselj; De Pianofabriek, St Gilles

AVTORSKA SODELOVANJA

2014 DE MAINS, koreografija: Marie Close – Wolubilis, Bruselj – video (asistentka režije)
2011 VALSE NOTEN, režija in koreografija: Marie-Rose Mayele –  Zinnema, Bruselj – video (svetovalka za koreografijo)
2006 CETTE AVEUGLANTE ABSENCE DE LUMIERE, režija: Rahim Elâsri – La Raffinerie, Charleroi-Danses, Bruselj (koreografinja)
2003 BOLING POINT, režija in koreografija: Isabella Soupart  – Théâtre Les Tanneurs, Bruselj (asistentka)

SODELOVANJA KOT PLESALKA

2009 STOJI DREVO, dokumentarni film o slovenskem sodobnem plesu, rež. Magda Lapajne, TV-Slovenija
2003 MET KOCKE, predstava in video, Sašo Podgoršek in Iztok Kovač, En-Knap  – Cankarjev dom
2000 DOM SVOBODE, plesni video, Sašo Podgoršek in Iztok Kovač, En-Knap in TV Slovenija
1999 THE LAST WORDS, plesni video, Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
1997 WHAT THE BODY DOES NOT REMEMBER, predstava, (alternacija) – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
1996 HER BODY DOESN'T FIT HER SOUL, predstava, (alternacija) – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
1995 BEREFT OF A BLISSFUL UNION, predstava, Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
1994 MOUNTAINS MADE OF BARKING, predstava – Wim Vandekeybus, Ultima Vez, Bruselj
1993 ROSE DE VENT, predstava, Cie Jacky Auvray, Caen, Francija – Cie Anne Dreyfus, Pariz
1989 SLEDI – HOMMAGE METI VIDMAR, "Deklica z lanenimi lasmi", krajša koreografija – Cankarjev dom (video)

PEDAGOŠKO DELO

2016 Un voyage vers soi, improvizacija in raziskovanje, Les BGM – Le Bamp, Bruselj
2015 Taller de dansa, delavnica za socialne delavce – Festival 'Capacitas', Théâtre Mercat de les Flors Barcelona (video 12, 3, 4, 5, 6)
Masterclass, delavnica za slepe in slabovidne (otroci), projekt 'Temps forts de la Danse Intégrée'- Festival de Marseille, Francija (foto)
2014-2016 Redni klasi sodobnega plesa za otroke in odrasle – Muziekacademie Anderlecht, Belgija
2014-2015 Plesni tečaj za slepe in slabovidne (odrasli) – Découvrir la danse, Les BGM, Bruselj
2014 Šest tedenski tečaj za študente – ISAC (Institut supérieur des Arts de des Chorégraphies), Bruselj
Delavnica 'Handicap visuel et création chorégraphique', cie Acajou – Rencontre professionnelle nationale, Pariz, Francija (video)
2013-2016 Redni klasi sodnega plesa za otroke in odrasle – Académie de musique, de danse et des arts de la parole d'Anderlecht, Bruselj
Art à l'école (Umetnost v šolah) – plesne delavnice za osnovne in srednje šole in za šolo za slepe in slabovidne otroke – Centre dramatique de Wallonie pour l'enfance et la jeunesse
2013 Teaching The Teachers 1, 2, 3, 4 – Jardin d'Europe & Ultima Vez, Bruselj, Antwerpen
2012-2016 Tečaji sodobnega plesa – SaSaSa, Bruselj
2011 Delavnice na šoli art-t, Bruselj
Delavnica 'Odrska prezenca' – studio Hybrid/Bud Blumenthal, Bruselj
2010 Delavnica RE-SELF PLAY – Bruselj
2005 Delavnica (skupaj s Saïdom Gharbijem) – Living Dance Studio, Peking
2003-2015 Poučevanja v centru Espace Catastrophe, Bruselj
2003 Delavnice Wisper – Leuven, Gent in Antwerpen, Belgija
2001 Delavnica in predstavitev Ecole supérieure de l’art du cirque, Bruselj – SEAD Salzburg
2000 Delavnice in klasi – Studio Corps Unlimited, Bruselj
1998-2000                                Različne delavnice – Dojo de Brochet, Parts summer Studios, compagnie Isabella Soupart , En Knap, Ultima Vez

PODROBNEJE O PREDSTAVAH

PLONGEON DANS UNE TASSE DE THÉ / SKOK V SKODELICO ČAJA (2005)

Skok v skodelico čaja nas postavi pred hrbtno stran vsakdanjosti. Polasti se običajnega, iz njega izloči neznatne delce in jim podeli neobičajno obliko. Gre za nenavadno delo, zgrajeno kakor igra s kartami, v kateri se plasti realnost nalagajo druga na drugo ter prevzemajo begajoče podobe. S petimi igralci – plesalci, se sprehajamo po sanjah človeka, ki pred nami spi in se prebuja. Predstava tako napreduje skozi nenehno menjavanje med pripovednim in čustvenim, med različnimi časi, skozi katere nas vodi neujemljivo, fantastično bitje, Lejla Mejmuna.

USTVARJALCI IN IZVAJALCI:
idejna zasnova: Ana Stegnar
ustvarjalci in izvajalci: Primož Bezjak, Matevž Biber, Said Gharbi, Remco de Jong, Ana Stegnar, Katarina Stegnar
svetovanje: Suzana Koncut
scenografija: Britt Angé
kostumografija: Britt Angé in Denis Frédéric
glasbena oprema: Remco De Jong
oblikovanje luči: Gérard Maraite
fotografija: Kurt Van der Elst

produkcija: Les BGM in Bunker
soprodukcija: KVS, Ultima Vez, DANCEWEB EUROPE
predstavo so omogočili: Ministrstvo za kulturo RS, MOL
s podporo: program EU Kultura 2000 v okviru Enhenced Danceweb-Europe

belgijska premiera: junij 2005 – KVS, Basta Festival, Bruselj
slovenska premiera: januar 2006 – Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
gostovanja: kc nOna Malines; Danse Balsa Marni & Raffinerie X,  Théâtre Marni, Bruxelles; CC Dilbeek; De Spil, Roeselare

FOTOGRAFIJE

 

VIDEO


DANCING SPACE (2014-2016)

Dancing Space je plesni dogodek, zasnovan kot oblika happeninga, ki briše mejo med gledalcem in plesalcem. Njegov cilj je ustvariti prostor pozornosti in posluha, kjer je ples naravni odgovor na notranji vzgib, ki ga navdihnejo besedilo in glasba. Vsaka ponovitev je tematsko vezana na trenutek in prostor dogodka: ‘Ples za mir’ (MolenDance, Bruselj) je bil posvečen tragičnim dogodkom v Bruslju marca 2016.

USTVARJALCI IN IZVAJALCI:
idejna zasnova: Ana Stegnar
soustvarjalci: sodelujoči na dogodku
glasba: Nicolas Marchant, Les Anchoises

produkcija: Les BGM So-produkcija: Collectif Au Quai asbl, Bruselj
premiera: december 2014 – Collectif Au Quai, Bruselj
gostovanja: CDWEJ Charleroi-Danses, Charleroi (2015); MolenDance MCCS de Molenbeek, Bruselj (2016)

FOTOGRAFIJE