Urša Sekirnik

Koreografinja, plesalka, performerka, pedagoginja

Urša Sekirnik

Urša Sekirnik (1986, Kranj) je leta 2011 diplomirala na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance), leta 2014 pa iz Kulturologije na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani.
V svojem delu vedno išče skupno točko z občinstvom, naj si bo na čustveni ravni (kot v delih Vidne iluzije zamrznjenega telesa, 2011/2012 in Druga praznina, 2013) ali pa skozi (iz)rabo kanalov, kot so blogi (Arriving.Soon. / Prihajajoč.Kmalu., 2011) in spletne trgovine (À la Cart Performance Webshop, 2014). V zadnjih projektih Radio Hit (2018) in Fent Cua / Čakanje v vrsti (2020) raziskuje načine, kako občinstvo vključiti tako v ustvarjalni proces kot v izvedbo predstave.
Leta 2010 je skupaj z Nino Jan soustanovila Kulturno umetniško društvo NUM (KUD NUM), ki ponuja kreativni prostor za umetniško produkcijo, organizacijo umetniških dogodkov v lokalnem okolju in promocijo lokalne umetnosti doma in v tujini. Leta 2019 je postala del ekipe La Visiva v Barceloni, kjer skupaj z Ano Rubirola in Mireio de Querol pripravlja in izvaja različne dejavnosti v povezavi z gibom in plesnim ustvarjanjem. Kot plesalka/performerka je sodelovala s številnimi ustvarjalci in skupinami: Big Bouncers, Emma Villavecchia, Jerome Bel, Nina Jan, Joana Serra, Collectif PoPs, Phoebe Osborne, Jordi Ferreira, Carolina Alejos, Silvia Elgarrista… Za razvoj svojega dela je bila povabljena na več rezidenc (NDA, New York; tragantDansa, Barcelona; Muelle3, Bilbao; La Poderosa, Barcelona; CUK Kino Šiška, Ljubljana; CC Albareda, Barcelona; CC Barceloneta, Barcelona; Plesni teater Ljubljana; Moveo, Barcelona; Estruch Sabadell, Španija; nunArt, Barcelona; Castellbell i Vilar, Španija) in sodelovala z mnogimi slovenskimi in mednarodnimi partnerji (Emanat, Aksioma – Inštitut za sodobne umetnosti, Ljubljana; CUK Kino Šiška, Ljubljana; Zavod Bunker, Ljubljana; Eye Amsterdam; Drugo More, Rijeka; Antic Teatre, Barcelona…). Urša živi in ustvarja med Španijo in Slovenijo.

Spletna stran: https://ursasekirnik.wordpress.com/
Kontakt: ursa.sekirnik@gmail.com

AVTORSKE PREDSTAVE

2020 FENT CUA / ČAKANJE V VRSTI, ideja in izvedba: Urša Sekirnik in Joana Serra, prod. Emanat, koprod. Antic Teatre, espai de creació, Barcelona (Premiera predvidena decembra 2020 v  SMEEL)
2018 RADIO HIT: Your Private Dancer (krajša verzija predstave), prod. KUD NUM, koprod. Antic Teatre – Festival CIM, Antic Teatre, Barcelona
RADIO HIT, ideja in izvedba: Urša Sekirnik, prod. KUD NUM, koprod. Antic Teatre – Antic Teatre Barcelona
2014 À LA CART PERFORMANCE WEBSHOP, ideja in izvedba: Nina Jan in Urša Sekirnik, prod. Aksioma, koprod: KUD NUM – Kino Šiška, Ljubljana
2013 UN ALTRE BUIT, ideja in izvedba: Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – CC Barceloneta, Barcelona; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
2012 VISIBLE ILLUSIONS OF A FROZEN BODY / VIDNE ILUZIJE ZAMRZNJENEGA TELESA, ideja in izvedba: Joana Serra in Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – TragantDansa, Barcelona; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
HOWL, ideja: Phoebe Osborne, soavtorstvo: Phoebe Osborne, Joana Serra, Urša Sekirnik, Carola Ortiz, Andrea Vicente – Antic Teatre, Barcelona; Motion at the Mill, Santa Cruz; Henry Miller Library, Big Sur; Space4Art, San Diego; Lobot Art Gallery, Oakland (ZDA)
2011 ARRIVING.SOON. / PRIHAJAJOČ.KMALU., ideja in izvedba: Nina Jan in Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – PTL Ljubljana, FESTIVAL 100°, Berlin; NFTA, Amsterdam; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
TO TWO, soavtorstvo: Urša Sekirnik and Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg
2009 A REMINDER, soavtorstvo: Anat Amrani in Urša Sekirnik – SEAD, Salzburg
THROUGH THE WINDOWS, soavtorstvo: Urša Sekirnik in Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg
2007 PEOPLE.NOT.MOVING., koreografija: Urša Sekirnik in Nina Jan, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan – prod. »Ples ENTER«, Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti in PTL – Plesni Teater Ljubljana (video)
KONEC ZGODOVINE … ALI SKAKANJE S ČEŠNJE NA ČEŠNJO, koreografija: Nina Jan in Urša Sekirnik, soavtorstvo: Ajda Tomazin, Nina Trebec, Nina Jan, Urša Sekirnik, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
ALWAYS GETTING STUCK, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
2006 SURA, SURA, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
2005 WHAT'S HAPPENING IN MY HEAD?/Kaj se dogaja v moji glavi? soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
2004 SANJE, soavtorstvo: Nina Jan, Katja Bernik, Urša Sekirnik, Zala Hodnik, Svetlana Ponorac, Simona Kovač, prod. ARWA – Printemps des Lyceéns et des Apprentis, Martigues, Francija

PLES / PERFORMANS

2020 RITMIA (delo v nastajanju), kor.: Emma Vilavecchia – Centre Cívic Parc Sandaru, Barcelona, Španija
2018-2020                                      JUNGLA, režija: kolektiv Big Bouncers, ustvarjalni proces: Anna Rubirola, Cecilia Colacrai, Mireia de Querol, Urša Sekirnik,  prod. Anna Bohigas, koprod.: Mercat de les Flors – Festival El Més Petit de Tots, Mercat de les Flors, Barcelona, Španija (video)
2017/2018 O.V.N.I., ideja in režija: kolektiv Big Bouncers, prod. Anna Bohigas, koprod.: Festival Simògraf (Olot), El Graner (Barcelona), Antic Teatre (Barcelona) – Festival Sismograf, Olot, Španija
2017 WHEN MUSEUM CLOSES ITS DOORS, režija: Jordi Ferreiro – Centre d'Art La Panera, Lleida, Španija
2015 THE SHOW MUST GO ON, koreografija: Jerome Bel – Mercat de les flors, Barcelona, Španija
2013 UNITS., koreografija: Col.lectif PoPs – Fira Mediterrània de Manresa, Manresa, Španija
ESPAIS SECS, koreografija: Carolina Alejos in Silvia Elgarrista – CaixaForum Barcelona, Španija
2011 EXPANDING ENERGY, režija: Davis Freeman/Random Scream – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija
AN INVITATION TO BE SEEN: NOUS TERRITORIS, koreografija: Phoebe Osborne – Antic Teatre, Barcelona
OUTSIDE FORCES, koreografija: Nelle Hens – SEAD, Salzburg, Avstrija (video)
WAKE, koreografija: Erin Foreman-Murray – SEAD, Salzburg, Avstrija
2010 OUTDOORS, koreografija: Diego Gil – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija
THE SEE-THROUGH PEOPLE, koreografija: Shiran Eliaserov – SEAD, Salzburg, Avstrija
2009 SOMEONE TO SING WITH, koreografija: Simone Sandroni – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija
A~ BALANCE, koreografija: Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg, Avstrija
EYELAND, koreografija: Shiran Eliaserov – SEAD, Salzburg, Avstrija
METAMORPHOSIS, koreografija: Harald Pretschner – SEAD, Salzburg, Avstrija

KOREOGRAFIJA

2008 V SAMOTI BOMBAŽNIH POLJ (B. M. Koltes), režija: Miha Kalan – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka

DRAMATURGIJA

2018 KRIČEČE BLEŠČEČE / LITTER OF GLITTER, avtorica: Aja Zupanec, koprod.: Plesni forum Celje, Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana – Plesni Forum Celje

PLESNI FILMI

2020 A DAY IN THE JUNGLE, režija: Laura Rubirola, koreografija: Big Bouncers – Festival El Més Petit de tots, Barcelona, Španija (načrtovana video premiera: november 2020)
2011 DREAM.THE.TOWN., kratki plesni film, koncept: Urša Sekirnik in Nina Jan, kamera: Ajda Tomazin, montaža: Marko Pirc, glasba: Iztok Drabik, produkcija: KUD NUM – Festival Cinedans, Amsterdam, Nizozemska
2010 TURNING.EYE., kratki plesni film, koncept: Urša Sekirnik in Nina Jan, montaža: Marko Pirc, glasba: Iztok Drabik, produkcija: KUD NUM – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka

RAZSTAVE

2019 Mur de creacions, sodelovanje na razstavi, organizacija: ApDc. – CCCB, Barcelona, Španija
Največji hiti, instalacijaPri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka
2016 Private Peep Machine and Donation Archive Installation (À la Cart Performance Webshop) – Festival Pisana Loka, Škofja Loka
2015 À la Cart Performance Webshop – THE EYE, Amsterdam, Nizozemska
Private Peep Machine, The Making of and Donation Archive Installation (À la Cart Performance Webshop) – Drugo more, Reka, Hrvaška
2014 À la Cart Performance Webshop, otvoritev, Škofja Loka

SPLETNI PROJEKTI

2013-2015 A la Cart Performance Webshop (spletna stran)
2010-2011 Arriving.Soon./Prihajajoč.Kmalu. (spletna stran)

PEDAGOŠKO DELO

2020 Delavnica Plesni hiti kot motor za gibanje – Fem Dansa, St. Pere de Riudebitlles, Španija
Delavnica Culturnautes z Big Bouncers, tedenska delavnica za otroke od 8. do 10. leta – CCCB, Barcelona, Španija
2019 Delavnica Jungla, za družine – Roca Umbert, Granollers, Španija
Delavnica Ples v šolah – Jungla, Sant Joan de les Abadesses, Španija
2018 Laboratorij Plesati glasbo – festival CIM, La Caldera, Barcelona, Španija
Delavnica LUPA: Plesni hiti kot motor za gibanje – La Visiva, Barcelona, Španija
Delavnica Cos Versàtil – dialog med glasbo in plesom – Roca Umbert, Granollers, Španija
2017 Redni plesni klasi s kolektivom Big Bouncers – La Visiva, Barcelona, Španija
2016 Delavnica Dansa personalitzada – tragantDansa, Barcelona, Španija
2016-2020            Redna profesorica v centru tragantDansa, Barcelona, Španija

DRUGO

od 2019 So-vodja centra za plesno ustvarjanje LA VISIVA, Barcelona, Španija
od 2010 Ustanovna članica Kulturno umetniškega društva NUM
2004-2010      Ustanovna članica skupine za eksperimentalni gib ARWA

 

VEČ O PREDSTAVAH

RADIO HIT (2018)

Projekt Radio Hit izvira iz avtoričine fascinacije nad dejstvom, da hite takoj prepoznamo in velikokrat poznamo njihove tekste in melodije, ne da bi jih prej namerno poslušali. V projektu avtorica na hite pogleda z različnih vidikov, predvsem pa jo zanima osebni vidik, spomini in zgodbe, povezane z našimi najljubšimi hiti. Imajo ljudje posebne koreografije in načine plesanja za svoje najljubše hite? Na kakšen način bi lahko navodila za ustvarjanje glasbenih hitov aplicirali na ples? Ali je mogoče ustvariti gibalni material, preko katerega bi občinstvo prepoznalo hit, na katerega je bil ustvarjen, ne da bi slišali glasbo? Hiti imajo moč, da nas transportirajo v prostoru in času in privedejo do spominov, na katere smo morda že pozabili. Če ima več članov občinstva osebne spomine, vezane na isti hit, se krog izkustva sklene – od osebnega se preko skupnega vrne v zasebno.

Del projekta Radio Hit je tudi Arhiv plesov na osebne hite, kjer avtorica zbira prav to: intervjuje in posnetke različnih ljudi, ki plešejo na svoj najljubši osebni hit.

SODELAVCI:
Koreografija in izvedba: Urša Sekirnik
Oblikovanje svetlobe: Joana Serra Forasté
Scenografija in kostumografija: Maria Bartrons i Pou
Produkcija: Kulturno umetniško društvo NUM (KUD NUM)
Koprodukcija: Antic Teatre – Espai de Creació, Barcelona
S podporo: Občina Škofja Loka, tragantDansa, L’Estruch – fabrica de creació de les arts en viu, G.R.U.A., La Poderosa, LiftOff – New Dance Alliance New York, NunArt

Premiera:
5. maj 2018, Antic Teatre, Barcelona

Ponovitve:

  • Antic Teatre, Barcelona, 6. maj 2018,
  • Radio Hit: Your Private Dancer, krajša verzija predstave, festival CIM, 3. edicija, Antic Teatre, Barcelona, 23. september 2018
  • Casa Elizalde, Barcelona, 24. oktober 2018
  • Festival Gibanica, Ljubljana, 28. februar 2019
  • Centre Civic Guinardo, Barcelona, 5. April 2018
  • festival Chantiers d’Europe, Théâtre de la Ville Paris, 21. may 2019
  • cikel Fem Dansa, Sant Pere de Riudebitlles, Španija, 4. julij 2020

MEDIJSKI ODZIVI:
“Predstava je zabavna, interaktivna in iskrena, saj glede na tematiko, ki jo obravnava sama, sebe ne jemlje preveč resno. Poustvari prav lahkotnost, smeh in zabavo, občutke, ki so podobni plesanju na naše najljubše hite.” (Maša Radi Buh: Plesati ali ne – to sploh ni vprašanje!, Delo, 5. 3. 2019)

FOTOGRAFIJE: Urša Sekirnik: Radio Hit (foto: Nora Baylach)

 

VIDEO

Kratka reportaža s festivala Chantiers d’Europe, Théâtre de la Ville, Pariz:


À LA CART PERFORMANCE WEBSHOP (2014)

Leta 2014 sta Nina Jan in Urša Sekirnik odprli pravo spletno trgovino (www.a-la-cart.com), kjer vas vabita, da postanete pravi potrošnik – umetnosti. Na spletni strani lahko naročite njuno predstavo in jo prilagodite lastnim potrebam in/ali naročite umetniško poglavje po vaši želji ter na ta način sestavite predstavo, ki jo avtorici izvedeta v živo kjerkoli si zaželite.

Kako absurdna ideja, si morda mislite.

Pa je res tako? Ali nas Jan in Sekirnik dejansko spodbujata k ponovnemu premisleku o pogojih, v katerih delujejo umetniški ustvarjalci in nas sprašujeta, če resnično verjamemo, da je umetnost, ko se prodaja, kaj drugega kot potrošniško blago? In da morda umetnici s tem projektom v resnici iščeta načine, da svoji umetniški praksi utreta pot do večje kreativne avtonomije.

SODELAVCI:
Ideja, koncept in izvedba: Nina Jan and Urša Sekirnik
Oblikovanje spletne trgovine: Maarten Janssen and Fabian Valkenberg (Janssen & Valkenberg)
Programiranje spletne trgovine: Quentin Drouet
Kamera in editing: Momchil Alexiev
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Umetniški direktor: Janez Janša
Producentka: Marcela Okretič
Ko-produkcija: KUD NUM and CUK Kino Šiška
S podporo: Ministrstvo za kulturo RS Slovenije, Občina Škofja Loka, Muelle3, Centre Cultural Albareda, NFTA, Turistična kmetija Žgajnar
Posebne zahvale: Toni Mlakar, Momchil Alexiev, Bram Loogman, Maarten Janssen, Sergio González Cuervo, Polona Reya, Etienne Van Hezewijk, Ida Jan, Žan Kalan, Jana in Matej Demšar, Marjan Sekirnik, Fabian Valkenberg, Kaja Teržan, Nina Djekić, Tomaž Furlan, Kobe Geboers, Dragan Kalinović

Premiera:
Kino Šiška, Ljubljana, 19. september 2014

Ponovitve:

  • festival Mladi Levi 2015, Ljubljana, 28. avgust 2015
  • Filodrammatica, Reka, 10. oktober 2015
  • Espai Salamina, Hospitalet de Llobregat, Španija; 28. november 2015
  • Estruch Fabrica de Creacio, Sabadell, Španija, 14. november 2015
  • festival Come together #3, Frascati, Amsterdam, 20. januar 2017

MEDIJSKI ODZIVI:
“Avtorici namenoma ustvarjata vtis, da se podajata na spolzek teren, kjer umetnost po prepričanju mnogih nima kaj iskati: agresivno trženje, kostumizacija izdelkov, komercializacija ponudbe. A za njunim konceptom leži temeljit premislek okoliščin, v katerih danes nastaja umetnost.” (Mojca Pišek: Ulično, kritično, bučno, Dnevnik, 19. 9. 2014)

“À la Cart Performance računa na že nekoliko kulturno osveščenega in izobraženega potrošnika. Gre namreč za konceptualno umetniško delo, ki v ponujenih materialih tematizira pogoje umetniške produkcije danes. V ironičnem pristopu k prodajanju lastne umetnosti težko spregledamo kritično politično ost, uperjeno proti – splošno rečeno – kapitalističnemu ustroju. /…/ Metoda projekta À la Cart Performance je preverjena: s postopkom delovanja samega trga gre nad te iste mehanizme, da bi izluščili in pokazali absurde in nonsense, ki jih proizvajajo. Zelo natančen in duhovit projekt pa morda razkriva predvsem to, da sodobno potrošništvo z nenehnimi inovacijami, ponujanjem in novih možnosti nakupov in objektov-fetišev, z razvijanjem novih in novih metod zapeljevanja kupcev, tudi samo vsaj delno posnema in se sklicuje na kreativne strategije umetnikov.” (Jela Krečič: Kaj je dobrega na umetniškem meniju, Delo, 20. 9. 2014)

FOTOGRAFIJE: Nina Jan in Urša Sekirnik: À la Cart Performance Webshop

VIDEO