Koreografinja, plesalka, performerka, pedagoginja
Urša Sekirnik (1986, Kranj) je leta 2011 diplomirala na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance), leta 2014 pa iz Kulturologije na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Trenutno živi in ustvarja med Španijo in Slovenijo.
V svojem delu vedno išče skupno točko z občinstvom, naj si bo na čustveni ravni (kot v delih Vidne iluzije zamrznjenega telesa, 2011/2012 in Druga praznina, 2013) ali pa skozi (iz)rabo kanalov, kot so blogi (Arriving.Soon. / Prihajajoč.Kmalu., 2011) in spletne trgovine (À la Cart Performance Webshop, 2014). V zadnjih projektih Radio Hit (2018) in Fent Cua / Čakanje v vrsti (2020) raziskuje načine, kako občinstvo vključiti tako v ustvarjalni proces kot v izvedbo predstave.
Leta 2010 je skupaj z Nino Jan soustanovila Kulturno umetniško društvo NUM (KUD NUM), ki ponuja kreativni prostor za umetniško produkcijo, organizacijo umetniških dogodkov v lokalnem okolju in promocijo lokalne umetnosti doma in v tujini. Leta 2019 je postala del ekipe La Visiva v Barceloni, kjer skupaj z Ano Rubirola in Mireio de Querol pripravlja in izvaja različne dejavnosti v povezavi z gibom in plesnim ustvarjanjem. Kot plesalka/performerka je sodelovala s številnimi ustvarjalci in skupinami: Big Bouncers, Emma Villavecchia, Jerome Bel, Nina Jan, Joana Serra, Collectif PoPs, Phoebe Osborne, Jordi Ferreira, Carolina Alejos, Silvia Elgarrista… Za razvoj svojega dela je bila povabljena na več rezidenc (NDA, New York; tragantDansa, Barcelona; Muelle3, Bilbao; La Poderosa, Barcelona; CUK Kino Šiška, Ljubljana; CC Albareda, Barcelona; CC Barceloneta, Barcelona; Plesni teater Ljubljana; Moveo, Barcelona; Estruch Sabadell, Španija; nunArt, Barcelona; Castellbell i Vilar, Španija) in sodelovala z mnogimi slovenskimi in mednarodnimi partnerji (Emanat, Aksioma – Inštitut za sodobne umetnosti, Ljubljana; CUK Kino Šiška, Ljubljana; Zavod Bunker, Ljubljana; Eye Amsterdam; Drugo More, Rijeka; Antic Teatre, Barcelona…).
Spletna stran: https://ursasekirnik.wordpress.com/
Kontakt: ursa.sekirnik@gmail.com
AVTORSKE PREDSTAVE
2020 | FENT CUA / ČAKANJE V VRSTI, Preživetveni paket za čakanje v vrsti, ideja in izvedba: Urša Sekirnik in Joana Serra, prod. Emanat – Ljubljana; Antic Teatre, Barcelona (2021) |
2018 | RADIO HIT: Your Private Dancer (krajša verzija predstave), prod. KUD NUM, koprod. Antic Teatre – Festival CIM, Antic Teatre, Barcelona RADIO HIT, ideja in izvedba: Urša Sekirnik, prod. KUD NUM, koprod. Antic Teatre – Antic Teatre Barcelona |
2014 | À LA CART PERFORMANCE WEBSHOP, ideja in izvedba: Nina Jan in Urša Sekirnik, prod. Aksioma, koprod: KUD NUM – Kino Šiška, Ljubljana |
2013 | UN ALTRE BUIT, ideja in izvedba: Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – CC Barceloneta, Barcelona; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2012 | VISIBLE ILLUSIONS OF A FROZEN BODY / VIDNE ILUZIJE ZAMRZNJENEGA TELESA, ideja in izvedba: Joana Serra in Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – TragantDansa, Barcelona; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka HOWL, ideja: Phoebe Osborne, soavtorstvo: Phoebe Osborne, Joana Serra, Urša Sekirnik, Carola Ortiz, Andrea Vicente – Antic Teatre, Barcelona; Motion at the Mill, Santa Cruz; Henry Miller Library, Big Sur; Space4Art, San Diego; Lobot Art Gallery, Oakland (ZDA) |
2011 | ARRIVING.SOON. / PRIHAJAJOČ.KMALU., ideja in izvedba: Nina Jan in Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – PTL Ljubljana, FESTIVAL 100°, Berlin; NFTA, Amsterdam; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka TO TWO, soavtorstvo: Urša Sekirnik and Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg |
2009 | A REMINDER, soavtorstvo: Anat Amrani in Urša Sekirnik – SEAD, Salzburg THROUGH THE WINDOWS, soavtorstvo: Urša Sekirnik in Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg |
2007 | PEOPLE.NOT.MOVING., koreografija: Urša Sekirnik in Nina Jan, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan – prod. »Ples ENTER«, Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti in PTL – Plesni Teater Ljubljana (video) KONEC ZGODOVINE … ALI SKAKANJE S ČEŠNJE NA ČEŠNJO, koreografija: Nina Jan in Urša Sekirnik, soavtorstvo: Ajda Tomazin, Nina Trebec, Nina Jan, Urša Sekirnik, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka ALWAYS GETTING STUCK, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2006 | SURA, SURA, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2005 | WHAT'S HAPPENING IN MY HEAD?/Kaj se dogaja v moji glavi? soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2004 | SANJE, soavtorstvo: Nina Jan, Katja Bernik, Urša Sekirnik, Zala Hodnik, Svetlana Ponorac, Simona Kovač, prod. ARWA – Printemps des Lyceéns et des Apprentis, Martigues, Francija |
PLES / PERFORMANS
2020 | RITMIA (delo v nastajanju), kor.: Emma Vilavecchia – Centre Cívic Parc Sandaru, Barcelona, Španija |
2018-2020 | JUNGLA, režija: kolektiv Big Bouncers, ustvarjalni proces: Anna Rubirola, Cecilia Colacrai, Mireia de Querol, Urša Sekirnik, prod. Anna Bohigas, koprod.: Mercat de les Flors – Festival El Més Petit de Tots, Mercat de les Flors, Barcelona, Španija (video) |
2017/2018 | O.V.N.I., ideja in režija: kolektiv Big Bouncers, prod. Anna Bohigas, koprod.: Festival Simògraf (Olot), El Graner (Barcelona), Antic Teatre (Barcelona) – Festival Sismograf, Olot, Španija |
2017 | WHEN MUSEUM CLOSES ITS DOORS, režija: Jordi Ferreiro – Centre d'Art La Panera, Lleida, Španija |
2015 | THE SHOW MUST GO ON, koreografija: Jerome Bel – Mercat de les flors, Barcelona, Španija |
2013 | UNITS., koreografija: Col.lectif PoPs – Fira Mediterrània de Manresa, Manresa, Španija ESPAIS SECS, koreografija: Carolina Alejos in Silvia Elgarrista – CaixaForum Barcelona, Španija |
2011 | EXPANDING ENERGY, režija: Davis Freeman/Random Scream – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija AN INVITATION TO BE SEEN: NOUS TERRITORIS, koreografija: Phoebe Osborne – Antic Teatre, Barcelona OUTSIDE FORCES, koreografija: Nelle Hens – SEAD, Salzburg, Avstrija (video) WAKE, koreografija: Erin Foreman-Murray – SEAD, Salzburg, Avstrija |
2010 | OUTDOORS, koreografija: Diego Gil – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija THE SEE-THROUGH PEOPLE, koreografija: Shiran Eliaserov – SEAD, Salzburg, Avstrija |
2009 | SOMEONE TO SING WITH, koreografija: Simone Sandroni – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija A~ BALANCE, koreografija: Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg, Avstrija EYELAND, koreografija: Shiran Eliaserov – SEAD, Salzburg, Avstrija METAMORPHOSIS, koreografija: Harald Pretschner – SEAD, Salzburg, Avstrija |
KOREOGRAFIJA
2008 | V SAMOTI BOMBAŽNIH POLJ (B. M. Koltes), režija: Miha Kalan – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
DRAMATURGIJA
2018 | KRIČEČE BLEŠČEČE / LITTER OF GLITTER, avtorica: Aja Zupanec, koprod.: Plesni forum Celje, Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana – Plesni Forum Celje |
PLESNI FILMI
2020 | A DAY IN THE JUNGLE, režija: Laura Rubirola, koreografija: Big Bouncers – Festival El Més Petit de tots, Barcelona, Španija (načrtovana video premiera: november 2020) |
2011 | DREAM.THE.TOWN., kratki plesni film, koncept: Urša Sekirnik in Nina Jan, kamera: Ajda Tomazin, montaža: Marko Pirc, glasba: Iztok Drabik, produkcija: KUD NUM – Festival Cinedans, Amsterdam, Nizozemska |
2010 | TURNING.EYE., kratki plesni film, koncept: Urša Sekirnik in Nina Jan, montaža: Marko Pirc, glasba: Iztok Drabik, produkcija: KUD NUM – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
RAZSTAVE
2019 | Mur de creacions, sodelovanje na razstavi, organizacija: ApDc. – CCCB, Barcelona, Španija Največji hiti, instalacija – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2016 | Private Peep Machine and Donation Archive Installation (À la Cart Performance Webshop) – Festival Pisana Loka, Škofja Loka |
2015 | À la Cart Performance Webshop – THE EYE, Amsterdam, Nizozemska Private Peep Machine, The Making of and Donation Archive Installation (À la Cart Performance Webshop) – Drugo more, Reka, Hrvaška |
2014 | À la Cart Performance Webshop, otvoritev, Škofja Loka |
SPLETNI PROJEKTI
2013-2015 | A la Cart Performance Webshop (spletna stran) |
2010-2011 | Arriving.Soon./Prihajajoč.Kmalu. (spletna stran) |
PEDAGOŠKO DELO
2020 | Delavnica Plesni hiti kot motor za gibanje – Fem Dansa, St. Pere de Riudebitlles, Španija Delavnica Culturnautes z Big Bouncers, tedenska delavnica za otroke od 8. do 10. leta – CCCB, Barcelona, Španija |
2019 | Delavnica Jungla, za družine – Roca Umbert, Granollers, Španija Delavnica Ples v šolah – Jungla, Sant Joan de les Abadesses, Španija |
2018 | Laboratorij Plesati glasbo – festival CIM, La Caldera, Barcelona, Španija Delavnica LUPA: Plesni hiti kot motor za gibanje – La Visiva, Barcelona, Španija Delavnica Cos Versàtil – dialog med glasbo in plesom – Roca Umbert, Granollers, Španija |
2017 | Redni plesni klasi s kolektivom Big Bouncers – La Visiva, Barcelona, Španija |
2016 | Delavnica Dansa personalitzada – tragantDansa, Barcelona, Španija |
2016-2020 | Redna profesorica v centru tragantDansa, Barcelona, Španija |
DRUGO
od 2019 | So-vodja centra za plesno ustvarjanje LA VISIVA, Barcelona, Španija |
od 2010 | Ustanovna članica Kulturno umetniškega društva NUM |
2004-2010 | Ustanovna članica skupine za eksperimentalni gib ARWA |
VEČ O PREDSTAVAH
RADIO HIT (2018)
Projekt Radio Hit izvira iz avtoričine fascinacije nad dejstvom, da hite takoj prepoznamo in velikokrat poznamo njihove tekste in melodije, ne da bi jih prej namerno poslušali. V projektu avtorica na hite pogleda z različnih vidikov, predvsem pa jo zanima osebni vidik, spomini in zgodbe, povezane z našimi najljubšimi hiti. Imajo ljudje posebne koreografije in načine plesanja za svoje najljubše hite? Na kakšen način bi lahko navodila za ustvarjanje glasbenih hitov aplicirali na ples? Ali je mogoče ustvariti gibalni material, preko katerega bi občinstvo prepoznalo hit, na katerega je bil ustvarjen, ne da bi slišali glasbo? Hiti imajo moč, da nas transportirajo v prostoru in času in privedejo do spominov, na katere smo morda že pozabili. Če ima več članov občinstva osebne spomine, vezane na isti hit, se krog izkustva sklene – od osebnega se preko skupnega vrne v zasebno.
Del projekta Radio Hit je tudi Arhiv plesov na osebne hite, kjer avtorica zbira prav to: intervjuje in posnetke različnih ljudi, ki plešejo na svoj najljubši osebni hit.
SODELAVCI:
Koreografija in izvedba: Urša Sekirnik
Oblikovanje svetlobe: Joana Serra Forasté
Scenografija in kostumografija: Maria Bartrons i Pou
Produkcija: Kulturno umetniško društvo NUM (KUD NUM)
Koprodukcija: Antic Teatre – Espai de Creació, Barcelona
S podporo: Občina Škofja Loka, tragantDansa, L’Estruch – fabrica de creació de les arts en viu, G.R.U.A., La Poderosa, LiftOff – New Dance Alliance New York, NunArt
Premiera:
5. maj 2018, Antic Teatre, Barcelona
Ponovitve:
- Antic Teatre, Barcelona, 6. maj 2018,
- Radio Hit: Your Private Dancer, krajša verzija predstave, festival CIM, 3. edicija, Antic Teatre, Barcelona, 23. september 2018
- Casa Elizalde, Barcelona, 24. oktober 2018
- Festival Gibanica, Ljubljana, 28. februar 2019
- Centre Civic Guinardo, Barcelona, 5. April 2018
- festival Chantiers d’Europe, Théâtre de la Ville Paris, 21. may 2019
- cikel Fem Dansa, Sant Pere de Riudebitlles, Španija, 4. julij 2020
MEDIJSKI ODZIVI:
“Predstava je zabavna, interaktivna in iskrena, saj glede na tematiko, ki jo obravnava sama, sebe ne jemlje preveč resno. Poustvari prav lahkotnost, smeh in zabavo, občutke, ki so podobni plesanju na naše najljubše hite.” (Maša Radi Buh: Plesati ali ne – to sploh ni vprašanje!, Delo, 5. 3. 2019)
FOTOGRAFIJE: Urša Sekirnik: Radio Hit (foto: Nora Baylach)
VIDEO
Kratka reportaža s festivala Chantiers d’Europe, Théâtre de la Ville, Pariz:
À LA CART PERFORMANCE WEBSHOP (2014)
Leta 2014 sta Nina Jan in Urša Sekirnik odprli pravo spletno trgovino (www.a-la-cart.com), kjer vas vabita, da postanete pravi potrošnik – umetnosti. Na spletni strani lahko naročite njuno predstavo in jo prilagodite lastnim potrebam in/ali naročite umetniško poglavje po vaši želji ter na ta način sestavite predstavo, ki jo avtorici izvedeta v živo kjerkoli si zaželite.
Kako absurdna ideja, si morda mislite.
Pa je res tako? Ali nas Jan in Sekirnik dejansko spodbujata k ponovnemu premisleku o pogojih, v katerih delujejo umetniški ustvarjalci in nas sprašujeta, če resnično verjamemo, da je umetnost, ko se prodaja, kaj drugega kot potrošniško blago? In da morda umetnici s tem projektom v resnici iščeta načine, da svoji umetniški praksi utreta pot do večje kreativne avtonomije.
SODELAVCI:
Ideja, koncept in izvedba: Nina Jan and Urša Sekirnik
Oblikovanje spletne trgovine: Maarten Janssen and Fabian Valkenberg (Janssen & Valkenberg)
Programiranje spletne trgovine: Quentin Drouet
Kamera in editing: Momchil Alexiev
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Umetniški direktor: Janez Janša
Producentka: Marcela Okretič
Ko-produkcija: KUD NUM and CUK Kino Šiška
S podporo: Ministrstvo za kulturo RS Slovenije, Občina Škofja Loka, Muelle3, Centre Cultural Albareda, NFTA, Turistična kmetija Žgajnar
Posebne zahvale: Toni Mlakar, Momchil Alexiev, Bram Loogman, Maarten Janssen, Sergio González Cuervo, Polona Reya, Etienne Van Hezewijk, Ida Jan, Žan Kalan, Jana in Matej Demšar, Marjan Sekirnik, Fabian Valkenberg, Kaja Teržan, Nina Djekić, Tomaž Furlan, Kobe Geboers, Dragan Kalinović
Premiera:
Kino Šiška, Ljubljana, 19. september 2014
Ponovitve:
- festival Mladi Levi 2015, Ljubljana, 28. avgust 2015
- Filodrammatica, Reka, 10. oktober 2015
- Espai Salamina, Hospitalet de Llobregat, Španija; 28. november 2015
- Estruch Fabrica de Creacio, Sabadell, Španija, 14. november 2015
- festival Come together #3, Frascati, Amsterdam, 20. januar 2017
MEDIJSKI ODZIVI:
“Avtorici namenoma ustvarjata vtis, da se podajata na spolzek teren, kjer umetnost po prepričanju mnogih nima kaj iskati: agresivno trženje, kostumizacija izdelkov, komercializacija ponudbe. A za njunim konceptom leži temeljit premislek okoliščin, v katerih danes nastaja umetnost.” (Mojca Pišek: Ulično, kritično, bučno, Dnevnik, 19. 9. 2014)
“À la Cart Performance računa na že nekoliko kulturno osveščenega in izobraženega potrošnika. Gre namreč za konceptualno umetniško delo, ki v ponujenih materialih tematizira pogoje umetniške produkcije danes. V ironičnem pristopu k prodajanju lastne umetnosti težko spregledamo kritično politično ost, uperjeno proti – splošno rečeno – kapitalističnemu ustroju. /…/ Metoda projekta À la Cart Performance je preverjena: s postopkom delovanja samega trga gre nad te iste mehanizme, da bi izluščili in pokazali absurde in nonsense, ki jih proizvajajo. Zelo natančen in duhovit projekt pa morda razkriva predvsem to, da sodobno potrošništvo z nenehnimi inovacijami, ponujanjem in novih možnosti nakupov in objektov-fetišev, z razvijanjem novih in novih metod zapeljevanja kupcev, tudi samo vsaj delno posnema in se sklicuje na kreativne strategije umetnikov.” (Jela Krečič: Kaj je dobrega na umetniškem meniju, Delo, 20. 9. 2014)
FOTOGRAFIJE: Nina Jan in Urša Sekirnik: À la Cart Performance Webshop
VIDEO