Katja Legin

performerka, koreografinja, dramaturginja, pedagoginja

Katja Legin

Katja Legin (1985, Ljubljana) je formalno plesno izobraževanje pridobila na SVŠGL, Umetniška gimnazija, smer sodobni ples in kasneje na konservatoriju Laban v Londonu (2004-2007). Po diplomi se je pridružila mednarodni zasedbi EnKnapGroup (umetniški vodja Iztok Kovač). V dveh letih s skupino (2007-2009) je kot plesalka sodelovala s številnimi domačimi in tujimi koreografi in režiserji. Leta 2010 se je vpisala na podiplomski študij gledališke režije na AGRFT, kjer se je v času magistrskega študija ukvarjala z improvizacijo, vprašanjem živosti in kvalitet v performerjevem delu. Nadgradnja njene magistrske teze je izšla kot knjiga Dvojnosti: Performer in njegovo delo (založba MGL, 2015).
Kot performerka je sodelovala z večino slovenskih koreografinj in koreografov. Kot dramaturginja redno sodeluje z gledališkim režiserjem Tomijem Janežičem. Pet let je sokurirala mesečne glasbeno-performativne improvizacijske dogodke Neforma zavoda Sploh. Leta 2012 je iniciirala No!training Lab, laboratorij v katerem je ekipa performerjev/avtorjev raziskovala različne aspekte uprizoritvene umetnosti. Decembra 2015 so zaokrožili triletno obdobje s predstavo Variacije na Počasnost: TIME OUT. Predstava je bila razvita v sklopu mednarodnega projekta Life Long Burning (Jardin D’Europe). Leta 2017 je prejela Nagrado Ksenija Hribar (posebna nagrada žirije) za svoje delo kot performerka, za knjigo Dvojnosti in za delo v No!training Lab. Nekaj let je sodelovala z Akademijo za ples v Ljubljani (Alma Mater Europaea), kjer je poučevala kompozicijo in ustvarjalni proces. Občasno piše članke o gledaliških in uprizoritvenih umetnostih (celoletni projekt EPK Maribor 2012 Življenje na dotik, Mreža za sodobni ples, Maska).
V zadnjih letih je bila dvakrat na porodniški odsotnosti, a je tudi v tem času ostala aktivna in nadaljevala predvsem z raziskovanjem polja improvizacije. Z gledališkim režiserjem Tomijem Janežičem vodita Ustvarjalni center Krušče za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo. Center kot prostor srečevanj in izmenjave razvija lastno perspektivo in delovanje znotraj umetniške in širše ustvarjalne mednarodne skupnosti.

AVTORSKE PREDSTAVE

2020 ZAVEZANO, spletni prenos žive kompozicije (v sodelovanju z Nino Rajić Kranjac, Zalo Dobovšek, Brankom Hojnikom, Jurijem Konjarjem in Tomažem Gromom), Studio za raziskavo umetnosti igre, Krušče – CUK Kino Šiška, Ljubljana
VENTILATOR #3: Trip-tih, improvizirana predstava z Jurijem Konjarjem in Samom Kutinom, zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana; Ustvarjalni center Krušče; Lesno Brdo
VENTILATOR #2: Katja, Jurij, Samo, improvizirana predstava, zavod Sploh – CK Španski borci
VENTILATOR #3: Katja, Jurij, Zlatko: Srečanje #1, improvizirana predstava, zavod Sploh – CK Španski borci
2015-2018                                VARIACIJE NA POČASNOST: TIME OUT (v soavtorstvu z ekipo No!training Laba), prod. Federacija – CK Španski borci (2015, premiera); Festival Mladi levi, SMEEL; Co-Festival, CUK Kino Šiška (2016); Kino Kultura, Skopje (2018)
2015 SE JE KAJ ZGODILO? (v soavtorstvu z ekipo Laba, tudi kot performerka) – Nacionala 2015, CK Španski borci
3,2m2 (v soavtorstvu s Tomijem Janežičem) – Praški kvadrienale 2015, del srbskega paviljona, Praga, Češka
Lab: SKICE (serija javnih predstavitev v soavtorstvu z ekipo Laba, tudi kot performerka), prod. Federacija:
SKICA 1, Nagib, Narodni dom Maribor, januar 2015
SKICA 2, PTL, marec 2015
SKICA 3, Španski borci, april 2015
SKICA 5, Festival Fronta, avgust 2015
2012 PASAŽE (tudi kot performerka) – CK Španski borci, Ljubljana
2011 GLK – SUM UP (v soavtorstvu z Lukom Dunnom in Gyulo Cserepesom, tudi kot performerka), En Knap – CK Španski borci
2010 POIZKUS, avtorski projekt v okviru študija režije na AGRFT (tudi kot performerka) – Nov Zamah, CK Španski borci
2006 WAITING TO SEE SELF FROM THE BACK – Corpi sensibili festival, Udine, Italija
2005 SLIKE PODOBNIH (v soavtorstvu z Barbaro Kanc, tudi kot performerka) – PTL
2004 DVOJINA = MNOŽINA (tudi kot performerka) – PTL

SODELOVANJA

2020 OČI, KI LETIJO, kor. Barbara Kanc, Tina Valentan, Anja Bornšek – CUK Kino Šiška (dramaturško svetovanje)
NIJE TO TO (S. Semenič), rež. Tomi Janežič – Festival MESS, Scena SARTR, Sarajevo; Beogradsko dramsko pozorištve, Beograd (so-dramaturgija, koreografinja)
2018 KRALJ UBU, (A. Jarry), rež. Tomi Janežič – Trondelag Theatre, Norveška (so-dramaturginja, koreografinja)
2016 DOPPLER (E. Loe), rež. Tomi Janežič, Trondelag Teatre, Norveška (dramaturgija in koreografinja)
UTOPIANOW (in a search for a beautiful life), avtor B. Mezei, En-Knap – Španski borci (svetovanje)
2015 ČLOVEK (V. E. Frankl), rež. Tomi Janežič, Bolshoi drama theater, Sankt Petersburg, Rusija (dramaturgija in koreografinja)
SMRT IVANA ILJIČA (L. N. Tolstoj), rež. Tomi Janežič, SNP, Novi Sad, Srbija (dramaturgija in koreografija)
2014 ISKANJE BREZ NASLOVA, avtorica Barbara Kanc, Emanat – Galerija ŠKUC (dramaturgija)
OPERA ZA TRI GROŠE (B. Brecht), rež. Tomi Janežič, Kraljevo pozorište Cetinje, Črna Gora (dramaturgija in koreografija)
2013 SOKRATOV ZAGOVOR (Platon), rež. Tomi Janežič, Dubrovačke ljetne igre, Hrvaška (dramaturgija)
2012 UTVA/GALEB (A. P. Čehov), rež. Tomi Janežič, SNP Novi Sad, Srbija (dramaturgija)
2011 V POSTOPKU, rež. Jana Menger, Anton Podbevšek teater (asistenca in koreografija)
PROJEKT DOTIK, kor. Luke Dunne, Vanessa Abreu, En Knap – CK Španski Borci (zunanje oko)

PLES, PERFORMANS

2020                              ZAVEZANO, spletni prenos žive kompozicije, Studio za raziskavo umetnosti igre, Krušče – CUK Kino Šiška, Ljubljana
VENTILATOR # 3: Trip-tih, improvizirana predstava, zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana, CK Španski borci, Ljubljana; Ustvarjalni center Krušče; Lesno Brdo
VENTILATOR #2: Katja, Jurij, Samo, improvizirana predstava, zavod Sploh –  CK Španski borci, Ljubljana
VENTILATOR # 3: Katja, Jurij, Zlatko: Srečanje #1, improvizirana predstava, zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana
2019 NEUSPEH KOT PRAKSA / FAILURE AS PRACTICE, umetniška intervencija, umetniško vodstvo Darko Dragičević – CoFestival, CUK Kino Šiška
SHIFTING BASELINES, mednarodni interdisciplinarni projekt, Društvo Nagib Maribor – Borštnikovo srečanje, Lutkovno gledališče Maribor
NEFORMA #75, improvizacijski dogodek (z Jurijem Konjarjem in Zlatkom Kavčičem), zavod Sploh – Lutkovno gledališče Maribor
NEFORMA #73, improvizacijski dogodek (z Vidom Drašlerjem), zavod Sploh – C32 performing art work space, Forte Marghera, Benetke, Italija
IMPROVIZACIJSKI VEČER s Tomijem Janežičem in Jurijem Konjarem – Mali festival psihodrame, Ustvarjalni center Krušče
2018 IMPROVIZACIJSKI VEČER z Aleksandrom Škorićem – BUČNO festival, Lesno Brdo
DVOJINA / Dancers Without Answers, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Ploščad ob spomeniku žrtvam vseh vojn, Ljubljana (video)
DVORIŠČNO OKNO / Dancers Without Answers, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – projektni prostor DUM, Ljubljana (video)
NEFORMA #61, improvizacijski večer z Joštom Drašlerjem, zavod Sploh – CK Španski borci
2017 POL-NA-ČRTA / On-the-line (II. del), kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Velika sprejemna dvorana, Cankarjev dom (video)
CHOREOGRAPHIE, BABY! – Slava materinstvu / Hail Mammary (6. epizoda), Jana Jevtović in Celine Lerrare – Festival Improspekcije, Zagreb; CoFestival, Projektni prostor DUM, Ljubljana
2016 POL-NA-ČRTA / On-the-line, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Velika sprejemna dvorana, Cankarjev dom; otvoritev bienala Gibanica, MSUM (2017)
SINESTEZIJA, koreografija: Matjaž Farič, Flota – CK Španski borci, Ljubljana (video)
MORDA NA VIDEZ KDAJ KOT VSI LJUDJE, koreografija: Kaja Lorenci, Emanat – SMEEL
2015 SINESTEZIJA, delo v nastajanju, koreografija: Matjaž Farič, Flota – Oder pod zvezdami, LGL
NO MORE SOLO / NIČ VEČ SOLO; avtor: Matjaž Farič, Flota – PTL
2014 ISKANJA BREZ NASLOVA; avtorica: Barbara Kanc, Emanat – Galerija ŠKUC
ZVEN TELESNE TIŠINE; kor. Kaja Lorenci, Federacija – Platforma HR, Zagreb (alternacija)
ČAS TELO TRIO; koreografija: Andreja Rauch Podrzavnik, Federacija – Stara mestna Elektrarna
2013 NIČ VEČ SOLO, predstavitev dela v nastajanju, avtor: Matjaž Farič – Oder pod zvezdami, LGL
NEFORMA #29, improvizacijski dogodek v okviru festivala Neposlušno, Sploh – Španski Borci
THE POLITICS OF DANCING, koreografija: Matjaž Farič, Flota – PTL, Ljubljana
NEFORMA #27, impro večer v okviru 20.letnice En-Knapa in NeForme – CK Španski borci
DVOJNIK, koreografija: Snježana Premuš; Federacija – festival Gibanica, SMEEL, Ljubljana
2012 GUERNICA; koreografija: Maja Milenović Workman – SNG Maribor
VAŠHAVA; snemanje filma s skupino EKG
TO WHOM IT MAY CONCERN; koreografija: R. Hribar, G. Luštek, Flota – CK Španski borci, Zagreb (alternacija)
2011 POZOR HUD PLES, koreografija: Iztok Kovač, En-Knap – Španski borci; festival Bobri; gostovanja po Sloveniji
SKIN, sklop improviziranih dogodkov s skupino EKG, En-Knap – CK Španski borci
TRANSLAND, kor. Magdalena Reiter, Stara Gara – Španski borci; Gibanica, CD (2013)
DCL; plesna improvizacija na festivalu Fronta, kolektivno delo in predstavitev
SRH, kor. Matjaž Farič, prod. Flota – Cankarjev dom, Ljubljana; Euroscene, Leipzig, Nemčija (alternacija)
2010 PARADIGMA ITALO CALVINO – Smer: Nevidna mesta, r. Matjaž Berger – APT, Novo mesto
2009 10 MINUT VZHODNO, kor. Matjaž Farič, Iztok Kovač (in drugi avtorji), EKG, En-Knap – CK Španski borci
ČRTANO, r. Bojan Jablanovec / SUROVO, kor. Claudia de Serpa Soares, EKG, En-Knap – Stara elektrarna, Ljubljana
2008 ROMEO IN PUBLIKA, r. Tomi Janežič, kor. Mala Kline, EKG, En-Knap – Mavrica, Resljeva, Ljubljana
KRALJESTVO ZA KONJA, kor. Iztok Kovač, EKG, En-Knap – Cankarjev dom
UKREP/UKAZ, r. Sebastijan Horvat, kor. Matjaž Farič, EKG, En-Knap in Flota – Stara elektrarna, Ljubljana
2007 PRAZNOVANJE, kor. Andreja Rauch, Sašo Podgoršek, Iztok Kovač, EKG, En-Knap – Stara elektrarna
NEKJE VMES, kor. Simone Sandroni, Lenka Flory, EKG, En-Knap – Stara elektrarna

ČLANKI, OBJAVE, KNJIGE

2019 Neforma #70, refleksija improvizacijskega dogodka, zavod Sploh – CK Španski borci
2015 Dvojnosti: Performer in njegovo delo; avtorica knjige – Založba MGL
Smrt Ivana Iljiča – programska knjižica; avtorica tekstov in urednica – SNP Novi Sad
2014 Avtonomne umetniške prakse in raziskave; avtorica članka za revijo Maska (zima 2014, št.159/160)
Opera za tri groše – programska knjižica; avtorica tekstov in urednica. Kraljevsko pozorište Cetinje
2013 Sokrat – programska knjižica; urednica in sooblikovalka. Dubrovačke ljetne igre, Hrvaška
2012 Pogledi na občinstvo v sodobnem plesu; soavtorica raziskave – Mreža za sodobni ples
Galeb – programska knjižica, avtorica tekstov in urednica. SNP Novi Sad, Srbija
EPK 2012 (Življenje na dotik) – kot avtorica člankov: Me kultura utruja?; Še več o umetnosti in kulturi: Gospod Damien, gospodje s šampanjcem, cena in vrednost; Dvom na poti ali perspektiva o gori; Zaključek obdobja

VODENJE DELAVNIC IN PEDAGOŠKO DELO

2018-2020 Plesna akademija Alma Mater Europaea, poučevanje predmeta Kompozicija in ustvarjalni proces
2016 Članica žirije Opus 1 – plesna miniatura, JSKD
2015 Dance Communication Lab; vodenje procesa in strukturiranje dogodka – PTL in Festival Fronta
2014 Akademija za ples; poučevanje Ustvarjalne delavnice
2013 BEING, PRESENCE – delavnica performativnih praks, vodja delavnice – Cepetka, JSKD Ljubljana
2011 SVŠGL produkcija na festivalu Fronta; koordinatorka/koreografinja, v soavtorstvu s Kajo Lorenci
NOSTALGIJA NOSTALGIJE, produkcija SVŠGL; soavtorica in koreografinja. Španski borci, Ljubljana
2009-2011    SVŠGL, Umetniška gimnazija, smer Sodobni ples; poučevanje Sodobne plesne tehnike , 4. letniki

KURIRANJE

2013-2017      Neforma – cikel glasbeno-plesnih improvizacij; kuriranje plesnega dela. Produkcija Zavod Sploh. (Španski borci)

NAGRADE

2017 Nagrada Ksenije Hribar, DSPS – POSEBNA NAGRADA PO IZBORU KOMISIJE: Katja Legin za za knjigo Dvojnosti: Performer in njegovo delo (2015) ter njene plesno-koreografske dosežke v zadnjih letih

PODROBNEJE O PREDSTAVAH 

ZAVEZANO (2020)

spletni prenos žive kompozicije

– Midva sva pršla na oder, prvič sva se vidla takrat. In sva pršla na oder in sva se priklonila. Mogoče je on clo neki reku … In pol sva tm stala in nardila – nč. Šit. Tega se nisva nč zmenila, tko je blo.
– Kok časa?
– Celo … Cele pol ure.
– Cel špil?
 Ja, cel špil. In nisva nardila nč, ne on ne jz.

– Ker jz sem skoz čaku … Sem prov razmišlu, kva bo zdej, kva bo zdej. Če jz nardim to … Sem hotu dvignt kontrabas, pa sem reku, ma ne, bom še mal počaku. Ko sem enkrat mal preveč počaku, pa nisem več mogu. Enostavno sem friznu. In nisem več najdu razloga za …

– Karkoli …
– Ja … čez sem šel, čez to. In pol sva stala. 
– In je blo neprijetno.
(tišina)
– In je blo pol kr neprijetno, ja. Men je blo kr neprijetno, ker sem skoz razmišlu o tem, da … O tem trenutku, ko bi še lohk, ampak je šlo čez. Sem reku, o šit, zdej … Zdej smo pa tle. Tlele gledam ta folk, te ljudi, in oni mene in vsi vemo, da … To je to. Da ne bo več. Tko se mi je zdel.”

Zasnova: Katja Legin
Avtorstvo in izvedba: Katja Legin in povabljeni umetniki: Nina Rajić Kranjac, Zala Dobovšek, Branko Hojnik, Jurij Konjar, Tomaž Grom
Umetniško svetovanje: Tomi Janežič
Izvršna produkcija: Petra Hazabent
Produkcija: Studio za raziskavo umetnosti igre
Koprodukcija: Kino Šiška
Partnerji: Društvo Nagib in Društvo Studio za za raziskavo umetnosti igre

Premiera ZAVEZANO: 7.12. 2020, CUK Kino Šiška, Ljubljana
Ponovitev/nova verzija z naslovom ZAVEZANO (SPOMINU): 19.12. 2020, Nagib na oder: Izložba // Serija performativnih praks, Center za kreativnost – Maribor (foto)

MEDIJSKI ODZIVI
Dnevnik oddaljenega srečevanja, Rok Bozovičar, NEODVISNI, 23.12. 2020

FOTOGRAFIJE (CUK Kino Šiška, foto: Urška Boljkovac)

 

VIDEO


VARIACIJE NA POČASNOST: TIME-OUT (2015)

Predstava Variacije na Počasnost: TIME OUT je rezultat večletnega večfaznega laboratorijskega dela ekipe No!training Laba. Predstava je nastala, in v samem uprizarjanju nastaja v dialogu z romanom Milana Kundere Počasnost. Ustvarjalci poskušajo vsebino romana zaobjeti, a se jim izmika, je preobsežna, prekompleksna, okrog nje se vrtijo (kot mačke okrog vrele kaše), jo preizprašujejo, na njo asociirajo in jo izpeljujejo v odrskem smislu. V določene aspekte, like, situacije vstopijo uprizoritveno, za kratek čas jih (skoraj nehote) naselijo, da bi jih lahko bolje razumeli in videli, da bi jih pokazali, prikazali, postavili v določeno luč.

Naslovna tema počasnosti (in s tem hitrosti) je v romanu aspekt, prizma, očala skozi katera gledamo razne “variacije” tem, likov, situacij in dogodkov, ki jih avtor niza skozi zgodbovno in tematsko/esejsko mrežo romana. Kaj se zgodi, ko pohitrimo ritem življenja in posledično hitrost nekega dogodka? Kako smo, ko se nam ves čas mudi? In obratno, kako se stvari odvijajo, ko se nekaj ustavi ali upočasni? Kako s hitrostjo ali počasnostjo rezonirajo teme slave, zgodovine, bližine, seksualnosti, resnice, izvoljenosti, predstavljanja sebe, idealne podobe nasproti realnosti? Izhajajoč iz vsebine romana in samega ustvarjalnega procesa predstava zastavlja vprašanja: Kako si vzeti čas? Kako se ustaviti, ko drviš, samo drviš naprej? Kako ne gledati ves čas nazaj ali naprej ampak izhajati iz tukaj in zdaj?

Predstava na podlagi romana kot enega od glavnih simptomov (pre)hitrega tempa dogajanja izpostavi nezmožnost srečanja ali zbližanja (intimnega, družbenega, navsezadnje gledališkega). Liki so v svojih poskusih sami mimo sebe in drug mimo drugega, vedno v napačnem timingu, kar vedno rezultira v njihovem neizbežnem “padcu”. Njihovi odzivi, motivi, reakcije in situacije, v katerih se znajdejo, sami doživljajo strašno tragično, z nekaj distance pa so predvsem komične.

Podobno kot Kundera se tudi ustvarjalci relacionirajo do materije z določeno distanco: vanjo vstopajo, da bi potem iz neke druge perspektive o njej lahko mislili, govorili, jo komentirali. Ekipa v predstavi to počne z različnimi sredstvi: besedami, glasbo, kostumi, predmeti, prostorom in gibom; prav v uporabi slednjega je najbolj očitno, da se vsebina ne proizvaja v samem gibu, temveč v performerjevem odnosu do njega. Z odmikom, v prostoru med stvarjo samo in pogledom/odnosom do nje (s katerim se performerji postavijo v pozicijo podobno gledalcem) ustvarjalci iščejo možnost za komičnost, ki je specifična za Kunedrino pisavo.

Ustvarjalci in izvajalci: Ekipa No!training Lab (Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković)
Glasba v živo: Joži Šalej
Oblikovanje zvoka: SZ3
Oblikovanje svetlobe: Tomi Janežič
Prostor in kostumi: No!training Lab
Produkcija: Zavod Federacija
Partnerji: Španski Borci, PTL, Flota, Nagib
Projekt je podprt s strani Ministrstva za kulturo RS.

Premiera: 27.12.2015, CK Španski borci, Ljubljana
Ponovitve in gostovanja:
25. 8. 2016 – Festival Mladi Levi, SMEEL, Ljubljana
26. 11. 2016 – Co-festival, CUK Kino Šiška
26. 4. 2018 – Kino Kultura, Skopje

IZ MEDIJEV
TV Slovenija, Oder, 22. 11. 2016

FOTOGRAFIJE – FOTO GALERIJA (Sunčan Stone)

 

VIDEO